قالیباف: برخی جوانان گمان می‌کنند اگر دوست جنس مخالف نداشته باشند، اُمُل هستند

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم آغاز پنجمین اجلاس سراسری استادان شبکه تربیتی صالحین بسیج در مشهد اظهار کرد: در اداره جمهوری اسلامی و کشور، مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف یا دسته بندی کردیم و امروز برخی جوانان گمان می‌کنند اگر دوست از جنس مخالف نداشته باشند اُمُل هستند و هویت آنها زیر سوال است آیا نباید با اینها حرف بزنیم؟ اینها فرزندان ما نیستند؟ کارگری که دو نوبت کار می‌کند و در ماه چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد و مستاجر هم هست آیا می‌تواند زندگی کند؟ نباید حرف بزنیم؟ مردم تا کجا به خاطر محرم و صفر و خون امام حسین(ع) بایستند؟ هرچند که مردم ایستادگی می‌کنند ولی در تبیین و در اصلاح کار و کمک هم باید اقدام کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ۸۰ درصد اقتصاد دولتی و این همه مشکلات در حوزه تبیین هم به درستی نتوانستیم کار کنیم، مثلا برای هفت قلم کالای اساسی طی سه سال گذشته ۴۲۷ هزار میلیارد تومان سوبسید دادیم ولی نه کالای ارزان دست مردم رساندیم و نه قیمت‌ها را نگه داشتیم و پول‌ها هم خرج شد پس در اداره کشور کارنامه قابل قبولی نداریم.

وی گفت: جهاد تبیین، مهم است چون مردم، مهم هستند و آنها باید دین را حفظ کنند و در برابر حزب شیطان بایستند و هر کجا که اسلام آسیب دیده است به خاطر این بوده است که مردم حضور نداشتند.

قالیباف با بیان اینکه دشمن در دوران دفاع مقدس فهمید که نمی‌تواند از راه نظامی با ما وارد جنگ و موفق شود به همین خاطر تحریف و تحریم و به عبارتی جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را سازماندهی و اجرا کرد، عنوان کرد: دشمن امروز در حال تغییر باور جوان‌هاست و ضعف‌های ما را به سرعت بزرگ‌ می‌کند و اینجاست که مجاهدت و جهاد تبیین، مهمترین کار است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اولویت نخست ما جنگ رسانه‌ای و شناختی و اولویت دوم جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: امروز در فتنه رسانه اگر دقیق و هوشمندانه و با عقلانیت انقلابی و اخلاق بجنگیم، پاداش آن کمتر از عملیات‌ دوران دفاع مقدس نیست، در دوران دفاع مقدس جنگ و تکلیف ما روشن بود ولی امروز، دشمن با سبک دیگری به جنگ ما آمده است.

قالیباف افزود: وقتی قدرت در دست ماست در مقابل تک‌تک مردم از همه اقشار، نگاه‌ها، طایفه‌ها، مذاهب و قومیت‌ها مسئول هستیم چراکه مردم در سایه نظام اسلامی هستند که به نام دین در قدرت است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، انقلاب را با زور اسلحه به پیروزی نرساند بلکه با کمک خدا و یاری مردم انقلاب را پیروز کرد و ثبات این کشور و انقلاب هم به خاطر این است که در قلب یکایک ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور است پس اگر در دل آنها بودیم راهبرد ما درست است اما اگر قلب آنها همراه ما نبود دچار چالش هستیم.

وی متذکر شد: آمریکا و دیگر کشورهایی که داعش را به راه انداختند به منظور نابودی اسلام سیاسی و اسلام ناب بود اما امروز انقلاب و نظام اسلامی با حضور مردم پرقدرت تر از همیشه ایستاده است.

قالیباف با بیان اینکه بسیج، باید نماد تبلور تشکل مردمی باشد و برای هر کاری که مردم نیاز دارند باید به بسیج نگاه کنیم، افزود: یک الگوی دفاع مقدس داریم که برای بقای جمهوری اسلامی جواب داده است و نشان داده که الگوی موفقی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کسی به خود نیندیشد بسیجی است، ما خودمان اشتباه کردیم که بسیج را به سمت اداری شدن بردیم و نه به سمت مردمی شدن و این ساختار، باعث شد روحیه بسیج را بشکنیم مثلا در همین بحث جهاد تبیین، روحیه بسیجی می‌خواهیم.

وی گفت: فلسفه جمهوری اسلامی این است که به مردم آگاهی و شناخت بدهیم و این جاست که صالحین و تبیین، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

اجلاس سراسری استادان شبکه تربیتی صالحین بسیج از امروز در مشهد آغاز به کار کرد و تا پنجم آبان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.