قالیباف: جلسات کمیسیون طرح صیانت علنی خواهد بود

محمد باقر قالیباف ضمن حضور در جلسه امروز کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی عنوان کرد: تقدیر و تشکر دارم از نمایندگان و دست اندرکاران کمیسیون فرهنگی و کمیسیون صنایع و عزیزان در معاونت قوانین مجلس که زحمت کشیدند تا امروز شاهد تشکیل جلسه کمیسیون مشترک برای یک امر مهم و تاثیرگزار باشیم.

وی افزود: امروز بحث مربوط به فضای مجازی واقعیت مهمی است، امروزه این فضا، فضای واقعی و حقیقی می باشد که زندگی مردم را در ابعاد مختلف و در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی تحت تاثیر قرار داده است؛ به گونه ای که شاکله اصلی زندگی مردم وارد حوزه فضای مجازی شده و همه ما باید نسبت به این مهم دقت و توجه لازم را داشته باشیم و به عنوان نماینده مردم این فضا را برای یک زندگی مناسب تر و امن فراهم کنیم.

قالیباف بیان کرد: امروزه در همین حوزه آموزش در شرایط کرونایی از سطح مهدکودک تا تحصیلات تکمیلی در حوزه های دیگر همچون کسب و کار شاهد اهمیت این فضا هستیم، دقت ما در قانونگذاری در این حوزه دارای اهمیت است؛ جوانان و نوجوانان با سلایق مختلف در این فضا فعالیت می کنند، از نوجوانی که موسیقی کره ای در این فضا دنبال می کند تا جوانی که در پی آموزش قرآن و مراسم های مذهبی در این فضا می باشد که در قانون گذاری باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی در قانون اساسی ما در اصل ۸۵ وجود دارد، در اصل ۸۵ فرصتی فراهم شده است تا موضوعات مهمی که کار تخصصی تر، عمیق تر، دقیق تر، زمانبرتر و موثرتر از صحن مجلس نیاز دارد اینگونه در کمیسیون متشرک بررسی شوند، متاسفانه در فضایی که جریانات خاصی در داخل و خارج ایجاد کردند برخی گفتند نمایندگان قصد دارند در پشت درهای بسته قانون گذاری کنند، مگر قانون گذاری در پشت درهای بسته می شود؟ البته قانون اساسی به صحن مجلس اجازه داده است جلسه غیر علنی هم داشته باشد.

رییس مجلس اشاره کرد: نمایندگان حاضر در این جلسه از کمیسیون های مختلف همگی در ابعاد مختلف در حوزه های، صنایع، فرهنگی، اجتماعی و همه مجموعه ها متخصصین این حوزه هستند، امیدواریم در کمیسیون مشترک این قانون با دقت و توجه دنبال شود، اطلاع رسانی ها و جلسات کمیسیون مشترک علنی می باشد و مباحث از مجموعه خانه ملت و رسانه ها منعکس می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.