اعتراض تند سازمان ملل به رفتار نژادپرستانه دولت آمریکا

به گزارش رویترز، گروهی از کارشناسان سازمان ملل با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در اخراج پناهجویان هائیتی از مرزهای این کشور، این حرکت واشنگتن را ادامه سیاست «محرومیت نژادی» این کشور دانستند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در اخراج پناهجویان هائیتی از مرزهای این کشور، این حرکت واشنگتن را ادامه سیاست «محرومیت نژادی» این کشور دانستند.

بر اساس این گزارش، این گروه از کارشناسان سازمان ملل که تمرکز آنها بر بررسی و مطالعه موارد مربوط به نژادپرستی و بیگانه هراسی است، با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید، اقدام واشنگتن در مورد اخراج پناهجویان اهل هائیتی از کمپ پناهجویان «دِل ریو» واقع در تگزاس آمریکا و استرداد آنها به هائیتی را به شدت محکوم کردند.

در متن این نامه که هنوز نسخه کامل آن در رسانه‌ها منتشر نشده آمده است: ایالات متحده با تسریع در اخراج دسته جمعی مهاجران هائیتی، گروهی از مهاجران عمدتاً سیاه پوست را در معرض خطرات ناشی از بازگشت مجدد (بازگشت اجباری) و نقض حقوق بشر بدون ارزیابی فردی قرار می‌دهد.

در ادامه این نامه آمده است: دولتها نمی‌توانند به همه مهاجران یک ملیت خاص، برچسب تهدید علیه امنیت ملی بزنند و همه مهاجران، صرف نظر از ملیت، نژاد یا وضعیت مهاجرت، باید تحت حمایت قوانین بین المللی قرار گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.