سفر فرمانده نیروی هوایی امارات به اراضی اشغالی

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، امروز، دوشنبه فرمانده نیروی هوایی امارات در چارچوب تمرین نظامی "پرچم آبی" وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گارد تشریفات به ریاست عمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی در پایگاه هوایی بلماحیم از فرمانده نیروی هوایی امارات استقبال کرد. دو طرف درباره همکاری و تقویت روابط نیروی هوایی صحبت کردند.

سرلشکر نورکین افزود: از فرمانده نیروی هوایی امارات برای ورود به اسرائیل تشکر می‌کنم. این روز، روز تاریخی و مهم برای همکاری بین نیروی هوایی دو طرف است.

سرلشکر خلبان ابراهیم ناصر محمد العلوی، فرمانده نیروی هوایی و دفاع هوایی امارات در چارچوب تمرین نظامی بین‌المللی پرچم آبی وارد اسرائیل شد.

اسرائیل میزبان تمرین نظامی پرچم آبی است و سفر محمد العلوی به تل‌آویو اولین سفر در نوع خود است.

اواسط ماه جاری میلادی تمرین بین‌المللی هوایی موسوم به پرچم آبی در پایگاه عوفدا در جنوب اراضی اشغالی با مشارکت نیروی هوایی هفت کشور آغاز شد که تا پنج‌شنبه جاری ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی گفت، تمرین نظامی مذکور با هدف تقویت همکاری استراتژیک و بین‌المللی و کسب مهارت‌ها از رهگذر سازوکار استفاده از هواپیماهای نسل پنجم و چهارم به خصوص برای رویارویی با سناریوهای پیچیده با تمرکز بر تقویت و افزایش توانایی نظامی نیروهای هوایی است. 

در بیانیه قبلی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است، این تمرین فرصتی برای انجام پروازهای هوایی تاکتیکی مشترک برای مقابله با تهدیدات و استفاده از تکنولوژی پیشرفته است.

در این رزمایش آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند و یونان مشارکت دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.