گانتز: برای مقابله با هرگونه سناریویی از سوی ایران آماده ایم

گانتز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ما برای هر اقدامی برای مقابله با ایران در زمینه دست‌‌یابی به سلاح هسته‌ای آماده هستیم. ارتش اسرائیل در حال آمادگی برای مقابله با هرگونه اقدامی از سوی ایران است.»

وزیر جنگ صهیونیست‌ها همچنین بدون اشاره به سلاح‌های هسته‌ای موجود در سرزمین‌های اشغالی مدعی شد ارتش رژیم اشغالگر، خود را برای مقابله با هرگونه سناریویی از سوی ایران آماده کرده است و در انتها بر لزوم همکاری متحدان رژیم صهیونیستی بر مقابله با ایران نیز تاکید کرد.

این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی نیز امروز نسبت به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران واکنش نشان داد و مدعی شد: «اقدامات ایران نیاز به واکنشی بین‌المللی و فوری دارد.»

طبق بیانیه سازمان انرژی اتمی، ایران به منظور پای‌بندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» اجرای اقدامات داوطلبانه خود طبق آنچه که در برجام آمده است را از۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف کرده است.

بر این اساس اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به‌طور کامل متوقف شده و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود.

همچنین در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا شده است ایران از بسیاری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ فراتر رفته و آن‌ها را نقض کرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است توضیحات ایران در زمینه وجود ذرات اورانیوم غنی‌شده در سایت توقوزآباد، از لحاظ فنی معتبر نیست.

پیش‌تر نیز سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک مدعی شده بودند: «اقدامات اخیر ایران در متوقف ساختن پای‌بندی به بازرسی‌های سرزده از رآکتورها، نقض توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.