واکنش توییتری رییس سابق سیا به ترور شهید فخری‌زاده

«جان برنان» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیامی در صفحه خود در توییتر به ترور شهید «محسن فخری زاده» واکنش نشان داد.

وی در این رشته پیام توییتری نوشت: «این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند.»

وی در ادامه نوشت: «من نمی‌دانم که آیا یک دولت خارجی اجازه ترور فخری زاده را داده یا آن را انجام داده است. چنین اقدام تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشویق دولت‌ها برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی است.»

برنان اضافه کرد: «این ترور‌ها بسیار متفاوت‌تر از حملات علیه رهبران و عاملات تروریستی گروه‌هایی نظیر القاعده یا داعش است که کشورهای مستقلی نیستند. تحت قوانین بین‌المللی، آنها می‌توانند به عنوان مبارزان نامشروع و در راستای جلوگیری از حملات تروریستی مرگبار مورد هدف قرار بگیرند.»

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت نیز در پیامی در توییتر  در واکنش به این حادثه نوشت: «هنوز اطلاعاتی درباره این حادثه به من ارائه نشده است اما هر بار که آمریکا یا یک متحد اقدام به ترور یک رهبر خارجی خارج از یک جنگ اعلام شده کند، ترور این افراد به عنوان ابزاری برای زمامداری را عادی‌سازی می‌کنیم. خطرش اینجاست که مزایای امنیتی ناشی از این اقدامات (ترور مقام‌ها) ممکن است بسیار کوتاه‌مدت باشند.»

ساعتی پیش نیز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.