خبر مسجدی از آزاد شدن ورود به عراق با گذرنامه از فرودگاه های بغداد و نجف

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد گفت که ورود به عراق از فرودگاه های بغداد و نجف و بالعکس ورود عراقی ها به مقصد ایران از امروز به بعد تنها با مهر در گذرنامه انجام خواهد شد.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به پیگیری های متعدد و روزشمار سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل سفرهای ایرانیان به کشور عراق طی ماه های گذشته گفت: با توجه به توافق دو طرف، مسافرین و زوار ایران و عراق می توانند با گذرنامه از طریق هوایی (برای ایرانیان از طریق فرودگاه های بغداد و نجف اشرف) با گذرنامه و فقط از مسیرهای هوایی یاد شده وارد دو کشور شوند.

به گفته ایرج مسجدی، مسافران این امکان را نیز خواهند داشت که از مسیرهای هوایی یاد شده به عراق سفر کنند اما بتوانند از مسیرهای زمینی به ایران بازگردند.

مسجدی تصریح کرد: در حال حاضر در هفته ۹۰ پرواز به مقصد عراق انجام می شود اما افزایش تعداد پروازها باید با موافقت در جلسه مشترک با طرف عراقی محقق شود.

سفیر ایران در بغداد افزود که مدت اقامت در عراق برای مسافران ایرانی یک ماهه خواهد بود اما قابل تمدید است.

همچنین در این جلسه با حضور آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق و نیز حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق و تنی چند از اصحاب رسانه و اعضای سفارت ایران راهکارهای تقویت پیوندهای فرهنگی و اجتماعی دو کشور بررسی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.