وزیر کشور: تنظیم بازار و جذب سرمایه‌گذاری مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور است

وزیر کشور گفت: باید با اولویت‌بندی موضوعات،  نظیر مسئله اشتغال، تنظیم بازار و جذب سرمایه‌گذاری به فعالیت و تلاش در این عرصه بپردازیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در آئین تکریم بابک دین‌پرست معاون اقتصادی سابق و معارفه محسن کوشش‌تبار سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه امروز، اقتصاد، اولویت اصلی کشور است، گفت: برادرم آقای دین پرست در طول مدت پنج و نیم سال، اقدامات و کارهای ارزنده‌ای در مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور انجام داده‌اند که از تلاش‌های ایشان در طی این مدت تشکر می‌کنم.

وحیدی با بیان اینکه در همین مدت اخیر هم از نزدیک شاهد پیگیری‌ها و جدیت وی در پیشبرد برنامه‌های وزارت کشور بوده‌ام، تصریح کرد: تغییرات بخشی از واقعیت سیستم مدیریتی است و از این پس در این حوزه، در خدمت آقای کوشش‌تبار هستیم که از سابقه خدمت بیش از دو دهه‌ای در مجموعه وزارت کشور برخوردار و صاحب دانش اقتصادی است، و ان‌شاالله مأموریت‌های اقتصادی وزارت کشور با قدرت و قوت بالا ادامه خواهد یافت.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: معاونت اقتصادی با ابتکار و خلاقیت آقای دکتر رحمانی فضلی تشکیل شد که به واقع اقدام لازم و مفیدی بود و به سهم خود از ایشان در تشکیل این معاونت تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: امروز اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است و وزارت کشور، به عنوان دستگاه حاکمیتی و میان‌دار، می‌تواند در این زمینه ایفای نقش نماید.

وحیدی در این خصوص گفت: باید با اولویت‌بندی موضوعات، نظیر مسئله اشتغال، تنظیم بازار و جذب سرمایه‌گذاری به فعالیت و تلاش در این عرصه بپردازیم.

وزیر کشور با بیان اینکه معاونت اقتصادی وزارت کشور باید پیشران و پیشرو حرکت استان‌ها در مسائل اقتصادی کشور باشد، گفت: هماهنگ‌سازی و کمک به اجرای درست و بهنگام سیاست‌های اقتصادی در استان‌ها باید از سوی این معاونت انجام شود.

وی اضافه کرد: معاونت اقتصادی باید در ارتباط و تعامل مستمر و دائم با استانداران باشد و به تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مکانیسم‌های در دسترس برای حل مشکلات اقتصادی و حرکت رو به جلو در این عرصه، تعامل نزدیک با فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی است، گفت: به تجربه دیده شده که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی راهکارهای عملیاتی‌تری در حل مسائل اقتصادی دارند و برای همین باید تعامل و ارتباط با این حوزه‌ها تقویت شود.

اهمیت تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در نشست امروز بود.

وحیدی تأکید کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل خوبی نسبت به سرمایه‌گذاری در استان‌ها و حتی شهرستان محل تولد و زندگی‌شان دارند و باید در این راستا معاونت اقتصادی استانداری‌ها با کمک استاندار نسبت به شناسایی این بخش از افراد و جلب سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

وزیرکشور همچنین با تأکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها از چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این عرصه معاونت اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور بایستی با فعال کردن دستگاه‌های مسئول در این زمینه، و با نظارت قوی و به موقع اجازه مانور به واسطه‌ها در گران‌تر کردن کالاها و مایحتاج ضروری مردم ندهند.

سالم‌سازی نظام توزیع از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود و در این خصوص خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های تولیدی کشور باید با حداکثر ممکن فعال شوند و در مرحله بعد، توزیع این منابع و امکانات باید در استان‌های کشور به نحو مناسبی صورت گیرد.

وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: تیم خوبی در مجموعه معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با توجه به مراتب تخصص مرتبط با حوزه اقتصاد حضور دارد و امید داریم این تیم با انسجام و هماهنگی به پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور در استان‌ها کمک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.