سامانه بارشی قوی فردا وارد کشور می‌شود

با بیان این‌که بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای امشب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان در ساعات ابتدایی شب و ساعات پایانی شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین امشب خلیج‌فارس مواج است و از فردا به‌ تدریج با ورود یک سامانه بارشی ابتدا در شمال غرب و به تدریج از روز یکشنبه در غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: فردا شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و روز یکشنبه هم در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که از روز دوشنبه با نفوذ پرفشار و افزایش شیب فشاری در نوار شمالی کشور کاهش دما و افزایش باد در شمال غرب و سواحل خزر انتظار می‌رود، افزود: از بعد از ظهر دوشنبه و طی روز سه‌ شنبه بارش در سواحل دریای خزر شدت می‌یابد و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و روز سه‌شنبه هم در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی و سمنان بارش باران، وزش باد، کاهش دما و بارش برف انتظار می‌رود.

او اظهار کرد: دریای خزر از روز دوشنبه مواج و طوفانی است.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تقویت جریانات جنوبی در ارتفاعات جنوبی استان سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با غبار محلی است و بیشترین دمای تهران ۲۰ درجه و کمترین آن ۱۰ درجه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.