خطیب نمازجمعه تهران: ۶ هزار مسئله‌ی کشور را به دولت رئیسی تقدیم کردیم

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران(30 مهر) با بیان اینکه پیامبر عزیز ما برای ساخت امت سه راهبرد اساسی را در نظر داشت، گفت: نخست اینکه امت باید در برابر جریان کفر دارای مرزبندی مشخص با رویکرد وقت، عزت و شدت باشد تا هویت مسلمانان از دست اندازی جریان کفر صیانت شود. دوم، راهبرد محبت و وحدت و عاطفه درونی امت در ارتباط با امت اسلامی با یکدیگر و سوم؛ اینکه جامعه اسلامی صفوفش و نماد وحدت و نماد قوتش باید بر مدار ذکر  الهی و یاد خداوی متعال باشد. 

وی افزود: مسئله وحدت یک مسئله سطحی یا روش و تاکتیک نیست بلکه یک بنیاد و راهبرد و مبنا است. مهم‌ترین مسئله اتحاد جان‌ها و دل‌ ها و اندیشه‌هاست که از آن به اخوت تعبیر می‌شود. وقتی دشمنان هرروز برنامه‌ای دارند، متوجه می شویم این همه تاکید اولیای خدا بر وحدت چه اهمیتی دارد. پشتوانه این وحدت مسئله تقواست. این خبر بزرگ و کلید حل مشکلات امت، پشتوانه درونی می‌خواهد. بزرگت ترین خطر خواهش های نفسانی است که تفرقه ایجاد می کند. آنچه امت را به جان هم می‌اندازد خواسته های نفسانی و تعصبات جاهلی و قوم‌گرایی است. آنچه این را مهار می‌کند، تقواست.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حضور جریان نفاق به نیابت از کفر نقاب‌دار درصدد طراحی و تولید فتنه برای به جان هم انداختن مومنین است، گفت: شناسایی جریان نفاق و مراقبت از حضور نفوذی ها نیازمند بصیرت است. این سرمایه بزرگ را تا پای جان نگه دارید و از دست ندهید. با پشتوانه تقوا بر حبل الهی و قران و عترن پیامبر چنگ بزنیم و صفوف خود را منظم کنیم. 

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: جمهوری اسلامی براساس طبع محمدی(ص) خودش از آغاز تاسیس تاکنون مسئله وحدت درونی امت اسلامی را در دستورکار ویژه خودش قرار داد و با راهنمایی دو رهبر انقلاب، پرچمدار وحدت اسلامی در امت است.

وی با بیان اینکه خداوند با تعبیه نماز جماعت و جمعه و مساجد در متن اسلامی، اینها را مرکز اصلی صفوف توحیدی مسلمانان قرار داد تا در متن امت اسلامی دائماً وحدت تولید و برادری و اخوت ترویج و نگه‌داری شود، اظهار داشت: خدا را سپاسگزاریم بعد از یک دوره محدودیت و ممنوعیت، نمازجمعه به ما برگشت و امروز روز شیرینی برای ماست. این کرونای منحوس یکی از بزرگ ترین خساراتش محدودیت مراسمات مذهی بود و از همه اینها خسارتش سنگین‌تر نداشتن نمازجمعه در تهران بود. 

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری: 6 هزار مسئله‌ی کشور را به دولت تقدیم کردیم/ از طریق نمازجمعه مطالبه‌گری خواهیم کرد

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری ادامه داد: مجموعه‌های دینی در این ایام به نفع سلامت مردم خوش درخشیدند و نمازجمعه اولین نهاد رعایت کننده بود و نهادی سربلند در هماهنگی با ستاد کرونا بود و در مبارزه با کرونا مجموعه نماز جمعه و ائمه جمعه خوش درخشیدند. البته تا 700 نمازجمعه گاهی در دوران کرونا داشتیم که هیچ تذکری نداشتیم و به خوبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شدند. 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اینکه بیست ماه است که کادر درمان در صف مبارزه قرار دارد و کادر پزشکی و پیرا پزشکی که در این راه شهید هم دادند، گفت: به همه اینها خداقوت می‌گوییم و ازشان صمیمانه تشکر می‌کنیم و در برابر شهدای سلامت سر تعظیم فرود می‌آوریم. 

وی افزود: مجموعه حوادث 20 ماه گذشته نشان دهنده شکست و هزیمت دشمنان اسلامی و در صدر آن آمریکای جنایتکار بود. آنها هم در داخل و در جریان افتضاح انتخاباتشان شکست خوردند و در منطقه هم هزیمت آنها با ترور حاج قاسم عزیز ما شدت گرفت و امروز تروریست‌های آمریکایی راهی جز خروج از عراق ندارند و در فتنه‌های لبنان هم کامیاب نبودند. در جریان تجاوز ناتوی عربی به یمن قهرمان، 7 سال است مقاومت مردم یمن ادامه دارد و عن قریب مأرب آزاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تصریح کرد: آخرین حلقه این شکست‌ها در افغانستان و بزرگ ترین لشکر کشی تاریخ آمریکا به افغانستان  و فرار بزدلانه آنها از پایگاهشان بود. البته این مثلث عبری-عربی-غربی دست از فتنه برنمی‌دارد و در مرزهای شمالی تحرکات صهیونیست‌ها و در لبنان حوادث اخیر و در افغانستان دو هفته پشت سرهم دو انفجار رخ داد و این ادامه حضور جریان استکبار بوسیله دواعش پلید محسوب می‌شود. ضمن تسلیت به مرد م شریف افغانستان، از مسئولان کنونی این کشور می‌خواهیم هم پیگیری کنند و هم از جان مردم محافظت کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آمریکا بعد از بیست سال دروغ و نیرنگ امروز با 8 تریلیون هزینه و کشته‌های زیاد در حال دربدری از منطقه است و به این ابر جنایتکار عرض می‌کنیم که با هشتصد تریلیون هزینه راهی جز ترک غرب آسیا ندارید و افول شما تسریع می‌شود. 

وی با اشاره به حوادث داخلی کشور در 20 ماه گذشته، گفت: نیروهای مسلح ما در خنثی سازی توطئه‌ها و افزایش توان بازدارندگی و انجام رزمایش‌ها خوش درخشیند. شکل‌گیری یک مجلس انقلابی با رئیس جهادی، در قوه قضائیه بعد از دوسال طرح تحول با حضور رئیس جدید رویکرد تحولی و انقلابی با قوت و سرعت بیشتری ادامه دارد و تشکیل دولت انقلابی هم توفیق دیگر ملت ما بود و در این دو ماه امیدهای فراوانی را برانگیخته است. به‌ویژه تعمیم واکسیناسیون و حضور در جمعه‌های خدمت را شاهد بودیم. 

حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری اظهار داشت: جریان حضور مردمی روسای قوا و بدنه قوه‌های مقننه، مجریه و قضائیه پسندیده است و موافق سیره نبوی و علوی و مورد تاکید امامین انقلاب و خواست عمومی مردم است. وجود فاصله  و شکاف بین مدیران و مسئولان با مردم خواست شیاطین است و مردم باید مسئولان را از خودشان بدانند. این حضور مردمی بدون تکلف و سرزده و با هزینه کم و با تدابیر پیرامونی بسیار مورد پسند است.  همچنین مسئولان مردمی فرصت حضور در نمازهای جمعه را غنیمت بشمارند و بیشتر شاهد حضورشان در نمازهای جمعه باشیم. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رویکرد عدالت‌خواهی و فسادستیزی در دولت، مجلس  وقوه قضائیه فعلی بسیار مغتنم برای پیگیری یکی از آرمان‌های اصلی نظام است و باید قدر بدانند و با قوت این هدف بزرگ را دنبال کنند، گفت: از مجلس تا دولت توقع است که این مراقبت‌ها صورت بگیرد و قوه قضائیه هم محکم و استوار با مفسدین با رعایت کامل موازین مقابله کنند و کمر مفسدین را باید بشکند و کسانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و به بیت‌المال آسیب زدند باید رهگیری شوند و از حلقوم آنها منابع ملی بیرون کشیده شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در ستاد نمازجمعه 6 هزار مسئله کشور را پیش از تشکیل دولت شناسایی کردیم و اخیراً به خدمت رئیس جمهور تقدیم شد و این سامانه مطالبه‌گری را حفط می‌کنیم تا این مطالبات از طریق ائمه جمعه در دسترس مسئولان قرار بگیرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.