اظهارات پوتین درباره انفجار بندر بیروت

«ولادیمیر پوتین» روز پنجشنبه در سخنانی در نشست عمومی «والدای»، به انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت: «فاجعه بندر بیروت با خواسته برخی‌ها برای رسیدن به منافع مالی از طریق فروش کودهای شیمیایی (نیترات آمونیوم) با قیمت بهتر، مرتبط بود».

پوتین تصریح کرد: «ما امکان کمک به تحقیق در مورد انفجار بندر بیروت را بررسی می‌کنیم و در صورت وجود تصاویر ماهواره‌ای، آن را ارائه می‌کنیم».

وی در ادامه به قدرت سیاسی حزب‌الله در لبنان اشاره کرد و گفت: موضع‌گیری درباره حزب‌الله در هر کشوری متفاوت است، اما مسکو حزب‌الله را یک قدرت سیاسی مهم در لبنان می‌داند.

به گزارش روسیا الیوم، رئیس‌جمهور روسیه افزود: «ما با همه احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان برای حفظ امنیت، ثبات و صلح در لبنان همکاری می‌کنیم».

پوتین با تأکید بر اینکه "مسکو همواره احزاب سیاسی لبنان را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو تشویق می‌کند"، تصریح کرد: «ما با همه لبنانی‌ها برای جلوگیری از خونریزی همکاری می‌کنیم».

وی خاطرنشان کرد: «ما نمی‌توانیم از یک حزب در مقابل حزب دیگر حمایت کنیم، زیرا این امر تأثیر نامطلوبی روی اصلاحات بین احزاب لبنانی خواهد داشت».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «ما در روسیه به دنبال یافتن زمینه‌های مشترک برای توافق بین طرف‌های لبنانی، بدون جنگ و درگیری هستیم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.