رهبر طالبان از ترس در انظار عمومی ظاهر نمی شود

عضو ارشد طالبان درباره رهبر این گروه گفته است که وی در افغانستان به‌سر می‌برد؛ اما از ترس پهپادهای آمریکا در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، این عضو ارشد طالبان در پاسخ به سوالی درباره محل زندگی «ملأ هبت الله آخوندزاده»، رهبر طالبان گفت: «او زنده است و در افغانستان به‌سر می‌برد. من خودم حدود ۱۰ روز پیش با وی ملاقات کردم، اما حریم هوایی کشور (افغانستان) چندان امن نیست و پهپادهای آمریکایی در آنجا حضور دارند.»

هبت‌الله پس از ملأ اخترمحمد منصور سومین رهبر طالبان است که پس از تأسیس این گروه در سال ۱۹۹۴ سکان رهبری طالبان را بدست گرفت.

دو روز پیش از این، برخی منابع خبری از جمله روزنامه صبح کابل به نقل از سی‌ان‌ان نوشتند که ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان سال گذشته در یک عملیات انتحاری در پاکستان کشته شده است. با این حال پس از انتشار این خبر، منابع مطلع در افغانستان اعلام کردند که این خبر دروغ است و ملاهبت‌الله آخوندزاده هم‌اینک زنده است و در افغانستان حضور دارد. این منابع گفتند: آخوندزاده طی روزهای اخیر ملاقات‌های متعددی هم داشته است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در دو ماه گذشته بارها اخباری مبنی بر ورود هبت‌الله به افغانستان منتشر شده بود. آخوندزاده هیچ گاه در انظار عمومی ظاهر نشده و به گفته‌ی «هالی مَک کی» از روزنامه‌ی نیویورک‌پست، عکس‌هایی که ازهبت‌الله آخوندزاده در اینترنت موجود است، مربوط به سال‌ها قبل بوده است. همین عدم ظاهر شدن او در انظار عمومی شایعات زیادی درباره احتمال مرگ او ایجاد کرده است.

به گفته «رحمت‌الله نبیل»، رئیس پیشین استخبارات افغانستان، هبت‌الله آخوندزاده به عنوان رئیس دادگاه طالبان در اظهارات و صدور احکام خود بی‌رحمانه عمل می‌کرده و نسبت به زنان، دیدگاه‌های افراطی داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.