حضور نماینده ویژه رئیسی در نشست مسکو

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در اجلاس امروز مسکو در ارتباط با موضوع افغانستان شرکت کرده است.

در اجلاس امروز فرمت مسکو نمایندگانی از تعدادی از کشورها و هیئتی از طالبان حضور دارند.

براساس این گزارش کاظمی قمی اوایل هفته جاری از سوی رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان انتخاب شد.

کاظمی قمی چند سال پیش سفیر ایران در عراق بود.

  بر اساس این گزارش روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، نمایندگان ۱۰ کشور و هیات عالی رتبه‌ای از طالبان افغانستان قرار است در نشست مسکو درباره افغانستان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه  در ادامه این بیانیه  خود آورده است: نمایندگان ۱۰ کشور منطقه‌ای و هیاتی بلندپایه از طالبان افغانستان قرار است در این نشست شرکت کنند.

 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پیام خود را برای حضار در این نشست اعلام می‌کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: رایزنی‌های فرمت مسکو درباره افغانستان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، بر اوضاع سیاسی و نظامی افغانستان و تشکیل یک دولت جامع به همراه تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بروز بحران بشری در این کشور تمرکز دارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برنامه‌هایی برای بررسی تحولات سیاسی و نظامی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر در این کشور مدنظر است.

 همچنین قرار است تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بروز بحران بشری در افغانستان مدنظر قرار گرفته شوند. یک بیانیه مشترک نیز قرار است پس از این نشست منتشر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.