درخواست مهم پزشکیان از شورای نگهبان

وی ادامه داد:، اما صحبت بنده در این رابطه این است که باید شورای نگهبان به صورت شفاف شاخص‌های انتخاب افراد را اعلام کند تا در دوره‌های بعد افراد متوجه شوند که چه شاخص‌هایی مورد نظر شورای نگهبان است تا دیگر اقدام به ثبت نام در انتخابات نکنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همچنین شورای نگهبان به صورت شفاف اعلام کند که افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده اند چه شاخصه‌هایی داشته اند که توانسته اند از معیارهای شورای نگهبان عبور کنند این موضوع را به صورت شفاف اعلام کنند تا همه مردم بدانند و در جریان باشند.

درخواست انتخاباتی پزشکیان از شورای نگهبان/ چیزی از سمت شورای نگهبان برای بنده ارسال نشده

پزشکیان تاکید کرد: باید برای اولین و آخرین بار معیارهای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت افراد مشخص شود تا همگان بدانند آیا شرایط حضور در انتخابات را بر اساس معیارهای شورای نگهبان دارند یا نه؟.

وی بیان کرد: اگر شورای نگهبان ادعای شفافیت دارد باید شاخصه‌های انتخاب افراد را به صورت شفاف اعلام کند همچنین بنده هیچ ترسی از بیان رد صلاحیتم ندارم تنها کسی که ترس دارد شورای نگهبان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ چیزی از سمت شورای نگهبان برای بنده ارسال نشده است که در آن بیان شود علت رد صلاحیت بنده چیست از این رو محرمانه بودن یا نبودن علت رد صلاحیت برای من مهم نیست بلکه شفافیت این نهاد مهم است.

پزشکیان گفت: آن چیزی که باعث شد بنده به سمت انتخابات و ثبت نام بروم نه قدرت بوده و نه پست و مقامی بلکه علت ورود به انتخابات این بود که مردم را به صحنه انتخابات بیاورم و تعداد کسانی که به پای صندوق‌های رای می‌آیند را افزایش دهم بنده هیچ گاه در این چندین سال نه به دنبال پول بودم و نه به دنبال قدرت، ولی شورای نگهبان با این اقدام مشارکت انتخابات را کاهش داد.

وی افزود: بنده با احراز صلاحیت نشدن در انتخابات مشکلی ندارم، زیرا این بار سنگینی که بر روی دوش بنده بود برداشته شده است و اکنون به صورت راحت در حال سپری کردن زندگی خود هستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.