سخنگوی کمیسیون طرح صیانت: فیلترینگ در دستور کار نیست

یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌گوید: قرار است موضوعاتی از جمله محدودسازی و کاهش پهنای باند به طور کامل از حیطهٔ طرح خارج شود.

غلامرضا نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در جلسه این هفته کمیسیون گفته: در نظر داریم تغییرات اساسی در طرحی که طراحان اولیه طرح تهیه کرده‌اند، ایجاد کنیم و موضوعاتی از قبیل محدودسازی و کاهش پهنای باند را کاملا از مدار بررسی‌ های خود خارج خواهیم کرد.

 سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر این کمیسیون هم گفته: آنچه در پیش‌نویس اولیه این طرح آمده بود در جریان فعالیت کمیسیون مشترک تغییرات عمده‌ای در آن اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: کما اینکه پیشنهاد ما این است که تعداد ۳۷ ماده‌ای که در این طرح آمده است را کاهش دهیم و پیگیری برخی از موضوعات آن را نیز در قالب دستورالعمل به قوه مجریه واگذار کنیم.

اما لطف الله سیاهکلی، نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در پاسخ به این سوال که منظور از صحبتی که آقای نوری درباره حذف موضوع فیلترینگ از طرح صیانت مطرح کرده‌ اند، چه بوده است؟ گفت: چنین چیزی را نگفته‌ ایم و اصلا در دستور کار نیست. ما فقط در صدد نگارش قانون برای فضای مجازی هستیم.

وی درباره اینکه آیا اصلا در جلسه اخیر کمیسیون درباره این موضوع صحبت شد؟ گفت: اصلا وارد موضوع نشدیم؛ در جلسه بعد وارد موضوع می شویم. دیروز اصلا وارد هیچ دستوری نشدیم.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا چنین ایده ای به صورت غیررسمی بین اعضا مطرح شده و اصلا هم چنین ایده‌ ای وجود دارد؟ گفت: نشنیده ام.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.