اعلام قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی تا پایان هفته

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: برای ساماندهی به وضعیت بازار تخم مرغ تا پایان این هفته مقرر گشت قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ‌های بسته بندی شده اعلام شود.

حمید کاشانی اظهار داشت: به دلیل ضابطه‌مند نبودن و همچنین مشکل نظارت بر عرضه تخم مرغ‌های بسته بندی در جلسه ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شد قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ بسته بندی شده تا پایان هفته اعلام شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار افزود: در حال حاضر برخی تخم مرغ‌های بسته‌بندی شده با بهانه‌هایی، چون درشت بودن و یا داشتن گرید A با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار ادامه داد: در حالی که در تمام دنیا تخم مرغ‌های ریزتر به دلیل داشتن ارزش غذایی بالاتر با قیمتی گران‌تر به فروش می‌رسد و اصلا این گونه نیست که تخم مرغ درشت بر انواع ریزتر آن برتری داشته باشد ضمن اینکه سطح بندی تخم‌مرغ‌ها به لحاظ کیفیت کاری کاملا غلط است.

کاشانی تاکید کرد: فروش و توزیع تخم مرغ باید به صورت سامانه‌ای انجام شود و توزیع‌کنندگان این محصول باید شناسنامه‌دار شوند و عرضه تخم مرغ از درب مرغداری تا مصرف‌کننده نهایی باید قابل رصد باشد.

وی گفت: باید سامانه‌ بازارگاه ایجاد شود تا از هرگونه واسطه‌گری در این حوزه جلوگیری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.