غذاهایی که شما را گرسنه‌تر می‌کنند!

گرسنه هستید. یک پاکت چیپس برمی‌دارید و شروع به خوردن می‌کنید. ۱۰ دقیقه بعد، چیپس‌ها تمام شده‌اند اما احساس گرسنگی شما از بین نرفته است.

آبمیوه: آبمیوه‌ها مملو از قند هستند. ممکن است حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هم باشند اما بخش زیادی از فیبرها در فرآیند تهیه آن از بین می‌روند.

هیچ چربی یا پروتئینی در آبمیوه وجود ندارد که به کاهش جذب قند در خون کمک کند. به همین دلیل، آبمیوه می‌تواند باعث افزایش سریع قند خون و افت سریع آن شود. این کاهش قند خون باعث می‌شود به فاصله کمی از خوردن آنها دوباره احساس گرسنگی کنیم.

ماست کم‌چرب: ماست‌های کم‌چرب معمولا قند بالایی دارند. افزون بر این، ماست نیازی به جویدن ندارد. عمل جویدن به افزایش سیری ما کمک می‌کند. برای دوستداران ماست‌ها، ماست یونانی انتخاب خوبی است، زیرا دو تا سه برابر ماست معمولی پروتئین دارد و احساس سیری طولانی‌تری در ما ایجاد می‌کند. همچنین با مصرف ماست‌های پرچرب می‌توانید سطح انرژی خود را یکنواخت نگه دارید.

پاستای سفید: پاستای سفید از آرد غنی‌شده که فاقد بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است تهیه می‌شود. این کمبود فیبر باعث کاهش احساس سیری می‌شود. ماکارونی منبع غنی کربوهیدرات است که می‌تواند قند خون را بالا ببرد و پس از مدت کوتاهی آن را کاهش دهد. افزودن سس قرمز به پاستا، قند آن را افزایش می‌دهد.

تنقلات: تنقلاتی مانند چیپس یا چوب شور به دلیل داشتن سدیم بالا می‌توانند به کم‌آبی بدن منجر شوند. ما معمولا این حالت تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. افزون بر این، این نوع تنقلات بیشتر حاوی کالری خالی هستند و ویتامین‌ها و مواد معدنی، پروتئین و فیبر بسیار کمی دارند. بنابراین ما صرفا هنگام خوردن آنها می‌توانیم احساس خوبی داشته باشیم.

مواد غذایی حاوی ام‌اس‌جی: مونوسدیم گلوتامات به ام‌اس‌جی (MSG) نیز معروف است، طعم‌دهنده‌ای است که در غذاهای چینی، گوشت‌های فرآوری‌شده، سوپ‌ها و... یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده است ام‌اس‌جی باعث افزایش اشتها می‌شود. بنابراین هنگام خرید از تهیه مواد غذایی که حاوی این افزودنی هستند پرهیز کنید.

مواد غذایی حاوی قند بالا مانند دونات، کلوچه، پای: این مواد غذایی مملو از قند به سرعت در بدن به گلوکز تجزیه می‌شوند. در این حالت، انسولین بیشتری در بدن ترشح می‌شود. وارد شدن میزان زیادی انسولین به سلول‌ها، کاهش قند خون آنها را در پی دارد. این قند خون پایین تا مدت زیادی در ما گرسنگی ایجاد می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.