با این روش ها به جنگ «خستگی دائمی» بروید

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از بهداشت نیوز ، خستگی دائمی یکی از احساساتی است که معمولا افراد و به ویژه سالمندان با آن رو به رو هستند. گاهی ممکن است گمان کنید این خستگی ناشی از بیماری یا کهولت سن است. اما علاوه بر بیماری، دلایل احساس خستگی‌های دائمی می‌تواند به عادت‌های اشتباه روزانه و شیوه زندگی افراد مربوط می‌شود. در ادامه به علت‌های پزشکی و غیر پزشکی که منجر به احساس خستگی در افراد به ویژه سالمندان می‌شود و راه درمان آن می‌پردازیم.

افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب می‌تواند به صورت ناخودآگاه باعث شود شما احساس خستگی کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل خستگی سالمندان اضطراب از تنهایی است که منجربه افسردگی و سپس خستگی و کسل بودن دائمی می‌شود. با کمک گرفتن از یک پرستار سالمند می‌توانید احساس تنهایی را در افراد مسن کاهش دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. یک هم‌صحبت خوب برای آن‌ها پیدا کرده‌اید که علاوه بر معاشرت روزانه، مدیریت، کنترل و انجام بخشی از کارهای بیمار را بر عهده دارد.

خواب کافی

یک فرد عادی و سالم باید میانگین بین ۵ تا ۸ ساعت در طول شب بخوابد. بیش از اندازه خوابیدن یا کم خوابیدن علاوه بر این که برای سلامتی شما بسیار مضر است. می‌تواند یک احساس کسلی و خستگی همیشگی را برای شما به همراه داشته باشید. برخی از افراد عادت دارند شب را تا ساعات طولانی بیدار بمانند و در عوض آن را در طول روز جبران کنند. دقت کنید که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین خواب شب شود. پس اگر می‌توانید و نوع زندگی شما اجازه می‌دهد خواب مکفی در شب را در اولویت قرار دهید. بسیاری از افراد به خاطر شرایط شغلی نمی‌توانند در شب استراحت کافی داشته باشند. این افراد بهتر است با یک پزشک مشورت کنند تا بدانند چه کارهایی انجام دهند تا بدن و سلامتی آن‌ها کمترین آسیب را ببیند.

عدم تحرک

عدم تحرک در یک فرد به شدت سلامتی او را به خطر می‌اندازد. علاوه بر سلامتی روحیه و شادابی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود فرد همیشه کسل و خسته به نظر برسد. امروزه بسیاری از افراد به خاطر شغل‌هایی که دارند ساعات طولانی پشت میز و صندلی می‌نشینند. پس اگر اهل ورزش به صورت مرتب نیستید بهتر است در طول روز کمی تحرک داشته باشید. بی‌تحرکی در سالمندان علاوه بر مشکلات روحی می‌تواند منجر به زخم بستر شود. درمان زخم بستر در بیماران کار دشواری است و نیاز به افراد متخصص دارد. برای درمان زخم بستر حتما سعی کنید از مشاوران در این حوزه کمک بگیرید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.