جدیدترین محصولات اپل رونمایی شد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، شرکت اپل دو مدل جدید مک بوک پرو که در ساخت آنها از تراشه های قدرتمند جدید تولید این شرکت استفاده شده است را به همراه نسل جدید ایرباد بی سیمی ایرپاد و یک سرویس اشتراک موسیقی پنج دلاری معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، لپ تاپهای مک بوک پرو با صفحه نمایش ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مجهز به تراشه های جدیدی هستند که در شرکت اپل طراحی شده اند. در  این مدلها تاچ بار یا نوار لمسی حذف شده و چندین کانکتور شامل کانکتور برق "مگ سیف" که در سالهای اخیر حذف شده بودند و باعث عصبانیت بعضی از کاربران این شرکت شده بودند، دوباره برگشتند.

مدل ۱۴ اینچی مک بوک پرو از قیمت ۱۹۹۹ دلار و مدل ۱۶ اینچی از قیمت ۲۴۹۹ دلار آغاز می شود. عرضه هر دو مدل به بازار از هفته آینده آغاز می شود.

در ساخت این لپ تاپهای تراشه های قدرتمند جدید M۱ Pro و M۱ Max بکار رفته است. این تراشه ها عملکرد بهتری از تراشه قدیمی تر M۱ خواهند داشت و در عین حال مصرف برق کمتری نسبت به تراشه های ساخت اینتل و AMD دارند. مدل M۱ Pro یک تراشه پنج نانومتری است که ۳۳.۷ میلیارد ترانزیستور  دارد که تقریبا دو برابر نخستین نسل تراشه M۱ است. اپل مدعی است عملکرد CPU این مدل ۷۰ درصد و عملکرد گرافیکی آن دو برابر سریعتر از M۱ خواهد بود. مدل  M۱ Max هم ۵۷ میلیارد ترانزیستور دارد که ۳.۵ برابر M۱ است.

جانی سروجی، مدیر تراشه اپل گفت: تراشه M۱ Max حداکثر ۱۰۰ وات برق کمتری نسبت به تراشه های لپ تاپ مدل بالا مصرف می کند که به معنی حفظ بهتر عمر باتری است.

تا پیش از رونمایی محصولات جدید، در قدرتمندترین لپ تاپهای اپل از تراشه های اینتل استفاده شده بود. این شرکت پیش از این نخستین نسل تراشه M۱ را در بعضی از مدلهای مک بوک و همچنین مک مینی و آی مک استفاده کرده بود.

اپل در مراسم رونمایی محصولاتش اعلام کرد ایرپاد جدید ضد عرق و ضد آب برای استفاده در ورزش بوده و قابلیتهای صدایی خواهد داشت که پیش از این در مدل بالاتر ایرپاد پرو وجود داشت. ایرپاد جدید ۱۷۹ دلار قیمت خواهد داشت و عرضه آن از هفته آینده آغاز می شود. ایرپاد جدید اپل برای سفارش آنلاین در آمریکا و بیش از ۲۶ کشور و منطقه دیگر از روز دوشنبه موجود خواهد بود و از ۲۶ اکتبر در فروشگاهها عرضه می شود.

بر اساس گزارش رویترز، دستگاههای جانبی مانند ایرپاد در فصل خرید تعطیلات بسیار پرفروش بوده و یکی از بخشهای محصولات برخوردار از رشد سریع در اپل بوده اند.

اپل همچنین یک سرویس اشتراک موسیقی ارزان به نامه وویس پلان معرفی کرد که ۴.۹۹ دلار در ماه قیمت دارد و ارزانتر از اسپاتیفای است. تفاوت بین وویس پلان و سرویس موسیقی فعلی اپل این است که کاربران تنها می توانند از طریق سیری به آن دسترسی داشته باشند و قابلیتهای صوت فضایی و موارد مربوط به سرویس اشتراکی گرانتر این شرکت را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.