این ۹ دلیل مهم برای استفاده روزانه از برگ کاری کافیست

 timesofindia گزارش داد، نمی‌دانید چرا باید در آشپزی برگ کاری را انتخاب کنید؟ برگ کاری که در هند به نام کادی پاتا شناخته می‌شود، یک ماده معمول آشپزی است که دارای مزایای سلامتی و استفاده‌های متعدد است. به غذا‌های مختلف اضافه می‌شود تا طعم و ارزش بهداشتی آن‌ها را افزایش دهد. جدا از کاربرد‌های آشپزی، برگ کاری به دلیل خواص درمانی خود نیز شناخته شده است و در آیورودا به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مختلف سلامتی مانند افزایش وزن، فشار خون، سوء هاضمه، کم خونی و غیره استفاده می‌شود. این برگ‌های معطر دارای مواد مغذی مانند ویتامین A، B، C، اسید‌های آمینه، کلسیم، فیبر، پروتئین، فسفر و آهن هستند؛ در ادامه چند مورد از فواید شگفت انگیز برگ کاری برای سلامتی آورده شده است و اینکه چرا باید برگ کاری را به غذای خود اضافه کنید!

 

بیماری صبحگاهی را برطرف می‌کند

عصاره برگ‌های تازه کاری را بیرون بیاورید و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو  به آن اضافه کنید. روزانه آن را مصرف کنید، زیرا باعث افزایش ترشحات گوارشی شده و در نتیجه از استفراغ و تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند.

اسهال را درمان می‌کند

آلکالوئید‌های کاربازول موجود در برگ کاری حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند که به مبارزه با ناراحتی معده کمک می‌کند.

زخم‌ها، فوران‌های پوستی و سوختگی‌ها را التیام می‌بخشد

گفته می‌شود برگ‌های کاری دارای آلکالوئید‌هایی هستند که به التیام زخم، بریدگی، خارش پوست، جوش و سوختگی کمک می‌کند. خمیری که از آسیاب کردن برگ کاری با استفاده از آب تهیه می‌شود می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کند.

کم خونی را از بین می‌برد

کادی پاتا علاوه بر غنی بودن از آهن، حاوی اسید فولیک نیز هست. اسید فولیک عمدتا مسئول جذب آهن است و از آنجا که کادی پاتا منبع عالی از هر دو ترکیب است، بهترین درمان طبیعی برای کم خونی است.

به کاهش وزن کمک می‌کند

جویدن برگ کاری خام یا نوشیدن یک فنجان چای از برگ کاری هر روز می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کرده و کلسترول بدن را کاهش داده و با دفع سموم مضر از بدن به پاکسازی بدن کمک می‌کند. همچنین به سوزاندن چربی‌های ناخواسته کمک می‌کند، بنابراین باعث کاهش وزن می‌شود.

خواص ضد دیابتی

بر اساس تحقیقات مختلف، برگ کاری می‌تواند از سلول‌های تولید کننده انسولین لوزالمعده در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و آن‌ها را تحریک کند. کادی پاتا مملو از مواد معدنی مانند آهن، روی و مس است که همه آن‌ها محرک لوزالمعده هستند.

 برای بینایی خوب است

برگ‌های کاری سرشار از ویتامین A و کاروتنوئید‌ها هستند که برای سلامت چشم و بینایی شما ضروری هستند.

 با سرطان مبارزه می‌کند

مطالعات مختلف نشان داده است که برخی آلکالوئید‌های کاربازول در برگ کاری دارای پتانسیل ضد سرطانی هستند که می‌تواند بدن را در برابر انواع سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ، سرطان خون و سرطان پروستات محافظت کند.

مراقبت از مو

اعتقاد بر این است که برگ کاری به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. پودر برگ خشک کاری مخلوط شده با روغن را می‌توانید روی مو‌های خود بمالید. همچنین می‌توانید از خمیر برگ کاری در مو‌های سفید استفاده کنید. انجام این کار‌ها به طور منظم می‌تواند رشد مو را نیز بهبود بخشد.

رشد مو را تحریک می‌کند

برگ‌های کاری سرشار از مواد مغذی مختلف هستند که به درمان مو‌های آسیب دیده، ریزش مو، سفید شدن، تقویت ساقه مو‌های نازک و شوره سر کمک می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.