توصیه وزارت خارجه ایران به جمهوری آذربایجان

سخنگوی وزارت خارجه درباره رزمایش پدافند هوایی در جمهوری آذربایجان و خرید تسلیحات از اسرائیل گفت: این‌که رزمایش توسط کشورهای منطقه رخ دهد موضوعی طبیعی است و از جمله این‌که اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و اگر کشورها بتوانند با این منش اقدام کنند نشانه بلوغ آنهاست که اطلاع رسانی کنند.

خطیب زاده گفت:‌ ناامنی‌هایی که ریشه از حضور نامشروع رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود همه کشورها باید با دقت توجه کنند. ریشه و ذات این رژیم در خشونت و ترور رشد کرده و از این فضا می‌تواند رشد و نمو کند.

خطیب‌زاده بیان کرد: از منطقه جنوبی خلیج فارس تا نواحی شمالی ایران و شامات هر کجا رژیم اشغالگر قدس رفته شاهد همین هستید. دوستانه و از مجاری مختلف به همسایگان گفته‌ایم ایران حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهایش تحمل نمی‌کند و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رئیس جمهور آذربایجان و ایران را متهم به قاچاق مواد مخدر به همراه ارمنستان به اروپا کرده است نیز اظهار داشت: توصیه‌ام به برادران در جمهوری آذربایجان این است که بیش از پرداختن به اظهارات رسانه‌ای اجازه دهند در کانال‌های دیپلماتیک که پیام‌های مثبت و دوستانه می‌فرستند در همان مسیر ادامه یابد. ایران به تأیید و اعتراف نهادهای ذیربط بین‌المللی به خرد همه کنشگران که در فضای بین‌المللی آشنا به موضوعات هستند ایران در مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر پیشرو است. ما شهدایی را در این مسیر داده‌ایم. شاید روشن باشد برخی اظهارنظرات رسانه‌ای از سوی مسئولان آذربایجان با چه هدفی صورت می‌گیرند توصیه می‌کنم مقامات آذربایجان عنان کلام را داشته باشند و اجازه ندهند روابط طبیعی ایران و این کشور با دست‌های مصنوعی به هم بریزد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.