سفر هیأتی از عربستان به ایران صحت دارد؟

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات با ایران خاطرنشان کرد: چهار دور گفتگوها در فضای مثبت و دوستانه‌ای بوده و در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای پیگیری شده است.

وی گفت: تماس‌ها ادامه دارد. فکر می‌کنم واژه‌ای که به خوبی می‌تواند فضای گفتگوها را بیان کند گفت‌وگوهای محترمانه است، البته به همان مقداری که محترمانه است جدی بوده و جدی پیگیری شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

خطیب‌زاده همچنین خبر دوویچه وله مبنی بر سفر هیأتی از عربستان به ایران را تأیید نکرد.

خطیب‌زاده درباره روابط ایران و عربستان بیان کرد: باید اجازه دهیم گفت‌وگوهایی که در بغداد شکل گرفته و تماس‌ها بین دو طرف به نقطه قابل اعمال برسد. الان در آن وضعیت نیستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره روابط ایران و مصر نیز اظهار داشت: مناسبات دو کشور در سطح حافظ منافع در جریان است. گفت‌وگوی کوتاهی در بغداد بین وزیر خارجه و رئیس جمهور مصر صورت گرفت امیدواریم بتوانیم این روابط را به جلو ببریم.

خطیب‌زاده درباره عربستان نیز بیان کرد: شاید اولین اظهارنظرها از سوی من و جمهوری اسلامی صورت گرفت. دست دوستی ایران نه الان بلکه همواره به سمت کشورهای همسایه و دوست و از جمله عربستان دراز بوده است. این بدان معنا نیست که ما چشمان را به روی اقدامات عربستان در یمن و ... بسته‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.