درخواست نوری المالکی درباره نحوه اعتراضات به نتایج انتخابات

شبکه سومریه، رئیس «ائتلاف دولت قانون» عراق مسالمت آمیز بودن اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، «نوری المالکی» در پیامی توئیتری نوشت: من در لحظاتی سخت و دشوار در روند سیاسی (عراق)، از شهروندان گرامی می‌خواهم که اعتراضات به نتایج انتخابات، اعتراضاتی مسالمت آمیز همراه با حفظ نظم و امنیت باشد تا اغتشاشگران از آن سو استفاده نکنند.

وی افزود: چرا که این امر با درخواست و تلاش‌های ما برای برقراری امنیت و ثبات در تضاد است.

گفتنی است که برخی مناطق عراق روز یکشنبه شاهد اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور بود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اخیراً نتایج نهایی این انتخابات را اعلام کرده است. طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات، جریان صدر ۷۳ کرسی را به خود اختصاص داده است. در این میان، حزب تقدم ۳۷ کرسی، دولت قانون ۳۴ کرسی، ائتلاف فتح ۱۷ کرسی، حزب دموکرات کردستان ۳۲ کرسی، عزم ۱۴ کرسی، امتداد ۹ کرسی و الجیل الجدید ۹ کرسی را به خود اختصاص دادند.

این نتایج درحالی منتشر شد که اعتراضات زیادی را نیز به دنبال داشته است. در همین ارتباط، هیأت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه است، نتایج انتخابات را رد کرد.

این هیأت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار داشتیم کمیساریای عالی انتخابات، تخلفات بزرگی را که در جریان برگزاری انتخابات و پس از آن رخ داده بود، تصحیح کند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.