نماینده ویژه ایران در امور افغانستان انتخاب شد

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت پس از معرفی آقای «حسن کاظمی قمی» به عنوان نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، با اشاره به اینکه شهادت و مجروح شدن نمازگزاران جمعه در مسجد فاطمیه قندهار، بار دیگر دل امت رسول‌الله(ص) را داغدار کرد، افزود: ضمن عرض تسلیت به ملت برادر افغانستان از علمای اسلام و نهادهای بین‌المللی برای توجه به مصائب برادران و خواهران افغان دعوت می‌کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: حجم فزاینده اقدامات تروریستی که هم راستا با راهبرد بی‌ثبات‌سازی آمریکا در افغانستان انجام می‌شود، بیانگر گسترش دایره اقدامات تروریستی در این کشور است. لذا از حاکمان این کشور انتظار می‌رود ضمن عمل به مسئولیت خود در تأمین امنیت ملت، از ظرفیت‌های امنیت‌سازی مردمی، غفلت نکنند.
رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار افغانستان می‌داند و آماده کمک و همکاری همه جانبه برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار برای ملت افغانستان است.
آقای «حسن کاظمی قمی» که روز یکشنبه با حکم رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان منصوب شد، مسئولیت سفارت ایران در عراق و همچنین کنسولگری ایران در هرات افغانستان را در کارنامه دیپلماتیک خود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.