آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز درخطبه‌های نمازجمعه این هفته استان اصفهان در مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: ما وظیفه داریم از تمام افرادی که به عنوان نماینده مدیریت شهری و کشوری پذیرفته نشدند تشکر کنیم و ملاحظه آبروی آنان را انجام دهیم.

وی بیان کرد: شهردار نشدن یا استاندار نشدن نمایندگان منتخب به معنای عدم صلاحیت آنان نیست بلکه مطرح بودنشان خود دال بر صلاحیت نمایندگان هست پس مدیران منتخب اگر صلاح بدانند می‌توانند از این افراد نیز در مسئولیت‌های مختلف استفاده نمایند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رای قاطعی که مردم به دولت سیزدهم و رئیس جمهور داده‌اند بر اساس ایجاد تحول بوده و تحول نیز بر اساس عدالت، ولایت، انقلابی بودن، خدمت شبانه روزی به مردم و مبارزه جدی با فساد است. مردم در ایام انتخابات نکات بسیاری درباره آقای رئیسی شنیده‌اند و با این نکات به ایشان رأی دادند و این موضوع نشان‌دهنده انتظار و امید آنان به رعایت این موارد هست.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدوارم تحولی ایجاد شود. آنچه که مهم است احساس امنیت دینی و آرامش فکری در بین مردم شهر و استان است درحالیکه گذشته ولنگاری‌هایی از ناحیه برخی دیده می‌شد و بدون شک دیگر آن کم‌کاری‌ها انتظار نمی‌رود. افرادی رای دادند، به خصوص خانواده‌های شهدا، انتظارشان از مسئولان جدید ایجاد آرامش عمومی در جامعه و نصب مدیران کارامد با تلاش انقلابی، خادم مردم و متخصص و متدین به خصوص در اصفهان است.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: از شورای شهر اصفهان نیز بابت رایی که از مردم و اعتماد مردم به دست آوردند انتظار بیشتری می‌رود چراکه در گذشته متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر به اعتماد عمومی مردم توجه جدی نکردند که به اعتماد عمومی ضربه زده شد و اکنون شورای فعلی باید خدشه‌هایی که به این اعتماد وارد شده را جبران کنند.

وی افزود: جبران این خدشه‌ها با نصب مدیرانی است که انقلابی، متعهد و متخصص باشند اما آنچه که در نصب بعضی مدیران دیده شد تخصص بود ولی تدین و تعهد کافی نبود. کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری می‌رود که محاسن درونی داشته باشد؟ کسی که علناً کار حرام انجام می‌دهد چه انتظاری می‌رود که انقلابی و خادم مردم باشد؟ و مردم دیگر معتقد به مسئولان متخصص بدون تدین نیستند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در اداره شهر و کشور دقت بیشتری بشود تا نیاز نباشد صحبت‌ها و گلایه‌های خود را از این تریبون با مردم در میان بگذاریم. مردم بدانند که بنده رسماً به آنها عرض کردم و اگر به دنبال جبران این مسائل در آینده باشند، از حمایت مردم برخوردار خواهند بود اما اگر مدیران بخواهند بدون توجه به خواست و رأی مردم و خانواده شهدا با افکار خود، استقلال رأی و بدون مشورت کار را جلو ببرند به مشکلاتی برخواهند خورد و ما نیز سکوت نخواهیم کرد و موارد را به مردم می‌گوییم و امیدوارم این خدشه‌ای که برخی عزیزان ندانسته وارد کردند، جبران شود.

موازین همت بلند از دیدگاه آیت الله مهدوی؛ همت مختصر بهتر از سکون و بی‌حرکتی است

وی افزود: اظهار همدردی و تسلیت خود را به مردم مظلوم افغانستان ابراز می‌کنیم و برای شهدای آنجا طلب مغفرت و بهبودی حال مجروحین را از خداوند خواستاریم و همچنین دعا می‌کنیم تا برای بازماندگان شهدا صبر و استقامت و لعن و نفرین برای مجرمین حاصل شود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: آمریکایی‌ها داعش را رها نخواهند کرد آن‌ها را مرتب ردیف می‌کنند تا به اهداف خود برسند تا حضور خود را موجه جلوه دهند و در اختلافات مردم نیز به گونه‌ای رفتار کنند تا به جای اینکه استقامت مردمی و نیروی خود را در مقابل دشمن نشان دهند، در مقابل یکدیگر بجنگند. ان‌شاءالله با بصیرت و هوشیاری، مردم دیگر کشورها متوجه شوند که دولتشان درگیر چه جنایاتی است.

وی درخصوص مقوله برجام نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند جلسه‌ای را با سران سه قوا و بعضی از مسئولانی که در بحث برجام دخالت داشتند برگزار کرد و نتایج خوبی حاصل شد. آنچه که از مجموع آن جلسات برداشت می‌شود این است که شتاب‌زدگی در مذاکرات دیگر وجود نداشته باشد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید درمورد گذشته دو مطلب را اعتراف کنند که اولاً نسبت به تعهدات خود کوتاهی کردند و در مقابل ایران به تعهداتش عمل کرد و دوم اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با نفوذ در سیستم ایران اشتباهاتی کردند که باید مورد تنبیه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: همه‌ باید بدانند که ایران منافع خود را در ارتباط با غرب نگرفته و غربی‌ها نیز بدانند که همه دنیا نیستند و ایران می‌تواند با اختیار خود مراوده خوبی داشته باشد چراکه عضویت ایران در سازمان شانگهای بسیار خوب بود. دیگر گذشت آن زمانی که کشور‌های غرب ایران را تهدید می‌کردند و به دنبال تهدید می‌ترساندند و سپس خواسته‌های خود را تحمیل می‌کردند. آنان باید بدانند که با دولت فعلی ایران دیگر نه زیر بار تهدیدات و زور آنان خواهیم رفت و نه زیر بار مذاکرات آن‌ها می‌رویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.