اینستاگرام صفحه پرس تی وی را مسدود کرد

به‌ گزارش روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، این پلتفرم اشتراک گذاری عکس و فیلم آمریکایی صفحه  پرس تی وی را در بستر خود مسدود کرده و  دسترسی شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایران به حساب خود با 156000  دنبال‌کننده را ناممکن کرده است.

اینستاگرام در روز چهارشنبه گذشته ( ۸ اکتبر۲۰۲۱)  صفحه این شبکه بین المللی در آدرس https://www.instagram.com/presstvchannel را به دلایلی ناشناخته برای تیم شبکه‌های اجتماعی پرس تی وی بست و در حالی که می گوید آنچه را که برای بازکردن حساب کاربری شبکه، با عنوان «کد امنیتی» می نامد، ارسال می کند؛ اما پرس تی وی تاکنون چنین کدی را دریافت نکرده است.


با وجود تلاش‌های تیم شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت تلویزیون پرس تی وی برای یافتن راهی دیگر برای باز کردن قفل حساب، اینستاگرام هیچ اقدامی در بازگرداندن این صفحه نکرده است.


پرس تی وی در سال ۲۰۱۵ به اینستاگرام پیوست و ویدئوها و عکس های مربوط به اخبار و داستان‌هایی که کمتر در رسانه های جریان اصلی غرب گفته می‌شود، با مخاطبان خود در این پلتفرم اجتماعی به اشتراک می‌گذاشت.


این اولین بار نیست که پرس تی وی به‌جرم خبری‌کردن رویدادها و موضوعاتی که در رسانه‌های استکباری، سانسور، بایکوت، وارونه‌نمایی یا کم‌اعتنایی می‌شود، مورد هجوم گردانندگان شبکه‌های اجتماعی پرکاربر غربی قرار می‌گیرد. 

 در سال جاری، نه‌تنها وزارت دادگستری آمریکا اقدام به مسدودکردن دامنه دات کام وب سایت تلویزیون خبری پرس تی وی کرد که یوتیوب نیز در هفتمین اقدام مشابه خود، بار دیگر کانال پرس تی وی را از دسترس خارج کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.