۷ دلیل برای اینکه واکسن بزنیم

یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: هفت دلیل عمده و اصلی و علمی برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد که افراد باید از آن آگاه باشند و آن موقع نسبت به تزریق یا عدم تزریق تصمیم بگیرند.

فرزانه شمشیرگران اظهار کرد: واکسن با سیستم ایمنی همکاری می‌کند تا اگر در معرض ویروس کرونا قرار گرفتید یا مبتلا نشوید یا اگر کرونا گرفتید، شدید نباشد و احتمال بستری شدن یا مرگ بسیار کم و تقریباً صفر باشد.

وی افزود: با دریافت واکسن نه تنها از خود در برابر کرونا محافظت می‌کنید، بلکه به محافظت از دیگران مخصوصاً سالمندان و افراد در معرض خطر نیز کمک می‌کنید.

این داروساز ادامه داد: توقف یک پاندمی نیاز به استفاده از تمام ابزارهای موجود دارد؛ پس علاوه برای پروتکل‌ها سهم خود را در واکسیناسیون نیز باید انجام دهید تا این پاندمی به اتمام برسد.

شمشیرگران افزود: اغلب افراد با واکسیناسیون دچار عارضه  نمی‌شوند، یا اگر شوند معمولاً خفیف و کوتاه مدت است و این در برابر عوارض بیماری کرونا ناچیز است؛ پس لازم است عاقلانه تصمیم بگیرید.

وی ادامه داد: اگر قبلا کرونا گرفته‌اید و واکسن نزده‌اید، ریسک ابتلای مجدد شما دو برابر کسانی است که قبلا کرونا گرفته‌اند و واکسینه شده‌اند چراکه معلوم نیست ایمنی ناشی از ابتلا، تا چه مدتی دوام دارد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن با پیشگیری از کرونا باعث کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد ویروس می‌شود و در نتیجه بروز باکتری‌ها و ویروس‌های مقاوم به دارو کاهش پیدا می‌کند و دلیل آخر اینکه واکسیناسیون فقط چند دقیقه زمان می‌برد و رایگان است؛ در حالی که هزینه‌های درمان بسیار بالاست و مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود می‌آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.