طالبان از چه راهی پول در می‌آورند؟

اسپوتنیک گزارش داد، سخنگوی طالبان در ادامه گفت: «در آینده، برنامه‌ای برای دریافت درآمد از استخراج مواد معدنی داریم. اما در حال حاضر، مالیات یگانه منبع درآمد دولت تازه طالبان را تشکیل می‌دهد.»

با وجود اقداماتی که در حال حاضر توسط طالبان انجام می‌شود، وضعیت در اقتصاد افغانستان همچنان دشوار است. این عمدتا به این دلیل است که طالبان فقط به ۰.۱ درصد از ذخایر دولتی دسترسی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از ذخایر دولتی افغانستان از سوی ایالات متحده آمریکا مسدود  شده است.

 معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان و همچنین سخنگوی این گروه اعلام کرد که طالبان هنوز منتظر پاسخ واشنگتن در مورد رفع مسدود سازی دارایی‌های افغانستان است و قبلا از سازمان ملل و بانک جهانی درخواست انجام این کار را کرده است.

مجاهد در همین رابطه گفت: «ما خواستار یافتن راه حلی هستیم. ما خواستار انتقال وجوه به حساب بانک‌های افغانستان هستیم. ما این درخواست را از سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها و بانک جهانی مطرح کردیم. در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم چرا که این یک مسئله بشردوستانه است، این پول مردم افغانستان است، آنها به آن پول نیاز دارند زیرا آنها رنج می‌برند. در حال حاضر، ما نمی‌توانیم پاسخی دریافت کنیم. اما ما انتظار داریم که این مسئله حل شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.