سرنگونی 8 موشک اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، مرکز روسی آشتی سوریه روز شنبه خبر داد که پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه دفاع موشکی پانستیر ۸ موشک از ۱۲ موشک حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه را رهگیری و سرنگون کرده است.

«وادیم کولیت» رئیس این مرکز گفت: «شامگاه جمعه، ۶ جنگنده تاکتیکی از نوع اف-۱۶ وابسته به نیروی هوایی اسرائیل، با عبور از مرزهای دولت سوریه در منطقه التنف، ۱۲ موشک به سوی فرودگاه تیفور شلیک کردند».

این مقام روس در ادامه گفت: «سامانه پدافند هوایی پانستیر-اس، وابسته به نیروهای مسلح سوریه، ۸ موشک را از ۱۲ موشک شلیک شده رهگیری و سرنگون کرد».

وی  افزود که در این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، ۶ سرباز سوری مجروح شده و یک تاسیسات وابسته به نیروهای مسلح سوریه نیز آسیب مادی دید.

منابع خبری شامگاه جمعه (۸ اکتبر/۱۶ مهرماه) از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان حمص خبر داده بودند.

خبرنگار المیادین هنگام این حمله گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی در آسمان حمص بوده و  پدافند هوایی سوریه بیش تر موشک های متخاصم را قبل از رسیدن به اهداف خود در پیرامون فرودگاه T-۴ حمص رهگیری و منهدم کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.