وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش پایگاه آموزش تروریست‌ها را در نزدیکی شهر «تدمر» در مرکز سوریه منهدم کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه گفت که این عملیات به کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ تروریست منجر شده است.

الکساندر کاربوف نائب رئیس مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: پس از اینکه از طریق کانال‌های متعددی مطمئن شدیم که تروریست‌ها پایگاه‌هایی جدید احداث کرده اند، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه مخفیگاه‌های این تروریست‌ها را هدف گرفتند که به کشته شدن قریب به ۲۰۰ فرد مسلح و انهدام ۲۴ خودروی حامل تیربار آنها و همچنین نزدیک به ۵۰۰ کیلو مهمات مخصوص تولید بمب دستی منجر شد.

وی افزود: گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه برای حملاتی تروریستی و حمله به نهادهای دولتی در شهرهای بزرگ تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور (۲۶ ماه مه) برنامه ریزی کرده‌اند.

کاربوف گفت: تروریست‌ها پایگاهی را در شمال شرق تدمر ایجاد کردند که در آنجا گروه‌هایی برای انجام حملات تروریستی و ساخت بمب‌های دستی تشکیل شده است.

این مقام نظامی روسیه گفت: آموزش تروریست‌ها در پادگان‌هایی متعلق به تروریست‌ها در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه انجام می‌شود که از جمله آن منطقه التنف است که تحت کنترل نیروهای مسلح آمریکایی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.