کاهش دوباره محبوبیت بایدن در پی نارضایتی رأی‌دهندگان مستقل

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات این کشور در مقایسه با ماه گذشته، با کاهش چهار درصدی به پایین‌ترین میزان خود در ۹ ماه حضور وی در این سمت رسیده است.

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه «کوئینیپیاک»، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور خود در این پست رضایت ندارند و او در تلاش است تا حمایت رای‌دهندگان مستقل را برای خود حفظ کند.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان، عملکرد بایدن در ریاست‌جمهوری آمریکا را تایید می‌کنند، اما ۵۳ درصد آنها با اقدامات وی موافق نیستند.

این در حالی است که نظرسنجی مشابه همین دانشگاه در ماه گذشته نشان داده بود حداقل ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن راضی هستند و نیمی از مردم این کشور این مسئله را قبول ندارند.

وبگاه «هیل» درباره این آمار نوشت:‌ «دلیل این کاهش را تا حد زیادی می‌توان به از دست‌رفتن حمایت رأی‌دهندگان مستقل از بایدن دانست، افرادی که حدود ۶۰ درصد گفته‌اند از عملکرد شغلی او رضایت ندارند. نظرسنجی ماه سپتامبر نشان داده بود ۵۲ درصد از مستقلین عملکرد بایدن را تایید نمی‌کردند».

بر اساس این گزارش، البته نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک این موضوع را نیز بیان کرد که بایدن در مقابله با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» از نظر آمریکایی‌ها قوی‌ترین رتبه را کسب کرده است. طبق نتایج این تحقیق، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد بایدن درخصوص کرونا راضی هستند.

به نوشته هیل، اما کمتر از ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها، بایدن را در زمینه مدیریت اقتصاد، وظایف فرماندهی کل نیروهای مسلح، سیاست خارجی و مهاجرت، موفق می‌دانند.

پیش از این نیز نظرسنجی جدید موسسه «گالوپ» نشان داده بود محبوبیت بایدن پس از ۹ ماه ریاست جمهوری به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.