واکنش پمپئو به طرح ترور جولیان آسانژ/ قوانین آمریکا اجازه ترور نمی‌دهد!

یاهونیوز چند روز پیش گزارش داده بود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دورانی که پمپئو ریاست سیا را بر عهده داشته برنامه‌هایی برای ترور «جولیان آسانژ»، موسس و بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» داشته است.

این رایزنی‌ها بخشی از کارزار بی‌سابقه سیا علیه ویکی‌لیکس و بنیان‌گذارش بود. برنامه چندوجهی این سازمان، جاسوسی‌های گسترده از کارکنان ویکی‌لیکس، تلاش برای تفرقه‌افکنی میان اعضای آن و سرقت دستگاه‌های الکترونیکی آنها را شامل می‌شد.

با آنکه آسانژ از سال‌ها پیش تحت نظر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بوده این برنامه‌ها برای راه‌اندازی جنگ تمام‌عیار علیه او از زمانی آغاز شد که ویکی‌لیکس اقدام به انتشار اطلاعات بسیار حساسی درباره ابزارهای سیا برای انجام حملات هکری کرد.

پمپئو در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه پخش شده این گزارش را تکذیب کرده و مطالب مطرح‌شده در یاهونیوز را «داستان سرایی» توصیف کرده است.

او با وجود این در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا گزارش منتشرشده در یاهونیوز را به کل تکذیب می‌کند گفت: «البته این گزارش بخش‌هایی دارد که درست است. ما تلاش داشتیم اطلاعات آمریکا را از جولیان آسانژ و ویکی‌لیکس مخفی کنیم.»

وی در ادامه درباره وجود برنامه‌هایی برای ترور یا ربودن آسانژ گفت: «اما آیا ما هیچ‌گاه فعالیتی که مغایر با قانون آمریکا باشد انجام دادیم؟... قوانین آمریکا به ما اجازه نمی‌دهد ترور انجام دهیم. ما هیچ‌گاه اقدامی بر خلاف این انجام ندادیم.»

این در حالی است که مایک پمپئو بارها در واکنش به انتقاداتی که می‌گویند دولت ترامپ بدون داشتن اجازه قانونی سردار سلیمانی را ترور کرده مدعی شده که این اقدام تروریستی مطابق با قوانین داخلی آمریکا بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.