دیدار ابراهیم امینی با مهدی کروبی بعد از 11 سال

در این دیدار صمیمی مسائل مختلفی از جمله وضعیت معیشت مردم و تحولات افغانستان مورد بحث ‌واقع شد.

سیدابراهیم امینی، عضو هیات رییسه مجلس ششم و عضو هیات موسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر روز شنبه ۲۷ شهریورماه با مهدی کروبی دیدار کرد. در این دیدار دو ساعته که اولین ملاقات حضوری آقای کروبی و سیدابراهیم امینی پس از ۱۱ سال بود، دو طرف در خصوص آخرین تحولات سیاست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان و تحولات منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

آقای کروبی در این دیدار ضمن اشاره به برخی خاطرات مشترک خود با امام خمینی(ره)، به‌ مرور وقایع منجر به پیروزی انقلاب و برخی اتفاقات مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات به وجود آمده در ۴ دهه حکمرانی در کشور پرداخت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن اشاره به درگذشت زنده‌یاد محتشمی‌پور، یاد و خاطره ایشان را گرامی ‌داشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین کروبی در ادامه با اشاره به‌ ریاست زنده‌یاد محتشمی‌پور بر ستاد انتخاباتی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ که سیدابراهیم امینی نیز جانشینی این ستاد را برعهده داشت، به‌ ذکر برخی خاطرات مشترک خود و سیدابراهیم امینی با آن مرحوم پرداخت.

بازخوانی خاطرات مربوط به مجلس ششم، سفرهای مشترک متعدد از جمله سفر حج و دیدار از کشورهای لبنان و سوریه در دوران مجلس ششم و سفرهای انتخاباتی سال ۸۴ مطالبی بود که به آن پرداخته شد.

در ادامه این دیدار طرفین به بررسی و تحلیل وضع موجود اقتصادی و سیاست داخلی کشور و آخرین تحولات منطقه و جهان پرداختند.

آقای کروبی در این دیدار با بیان سخنانی نسبت به شرایط موجود کشور از جمله در عرصه اقتصاد و معیشت قشر ضعیف جامعه ابراز امیدواری کرد که مسوولان امر به ‌دور از سیاسی‌کاری نسبت به گشایش شرایط و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه به‌ویژه در خصوص اقشار کمتر برخوردار اقدامات اساسی انجام دهند.

بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله اتفاقات هفته‌های اخیر افغانستان از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار دوساعته بود که از ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز شنبه آغاز شده بود.

مهدی کروبی در این دیدار با ابراز نگرانی از تحولات افغانستان و برخوردهای غیرانسانی و غیرشرعی با زنان و اقشار دانشگاهی افعانستان و ایجاد مزاحمت برای کشورهای همسایه از جمله ایران را دور از انتظار ندانست.

طرفین در پایان این دیدار که با حضور سرکار خانم فاطمه کروبی، همسر و حسین کروبی فرزند مهدی کروبی برگزار شد، نسبت به رفع محدودیت‌ها ابراز امیدواری کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.