ورود کیفیت هوای تهران به شرایط بسیار ناسالم

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: کیفیت هوای پایتخت، از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۲۲۴ وارد شرایط بسیار ناسالم (خطرناک) شد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، در ساعات بعد از ظهر امروز با افزایش سرعت باد که از سمت غرب شهر تهران آغاز که منجر به افزایش شاخص شد.

با توجه به افزایش سرعت باد تا ۱۱ متر بر ثانیه حجم زیادی از گرد و غبار وارد شهر شد که این امر موجب افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون گردید، به نحوی که در ساعت ۵ شاخص برخط این آلاینده به عدد ۲۲۴ رسید.

این شرکت از شهروندان تهرانی خواست: با توجه به شاخص بالای این آلاینده به شهروندان و به ویژه افرادی که دارای حساسیت های خاص هستند، توصیه می شود حتی المقدور در محیط‌های سر بسته مانند منزل حضور داشته باشند و از تردد بی مورد در سطح شهر پرهیز کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.