جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در شیراز

محمدهادی قانع عصر پنج‌شنبه یکم مهرماه با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۳:۳۶ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

او افزود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از ۳۰ آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی با ده خودروی پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: آتش سوزی در یک کارگاه ۲۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندرهای ال پی جی فعالیت می‌کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع ۱۱ کیلویی، پیک نیکی و ۵۰ کیلویی در آن نگهداری می‌شد. 

قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی  شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد کرده بود.

قانع گفت: شعله‌های آتش تمام کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک سه شهروند ( سه کارگر کارگاه) را نیز دچار سوختگی شدید کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

قانع با بیان اینکه تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند، گفت: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.