قالیباف: طرح شفافیت در بازگشت مجدد به صحن مجلس رأی بالا می‌آورد

وی با اشاره به حضور تمامی نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی و همراهی آن‌ها با هم گفت: در دوران دفاع مقدس دو نکته در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها اثرگذار بود، یکی از این نقاط حضور پر رنگ مردم بود، لشکر ۱۶ قدس گیلان که در جنگ چه در غرب و چه در جنوب درخشید، حاکی از حضور مردم در دفاع مقدس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک دوره آموزشی برای یک افسر مدت‌ها زمان می‌برد، مردم به صورت هفتگی خود را آماده آن می‌کردند و در جبهه حضور می‌یافتند، افزود: مردم در اثرگذاری و کارآمدی و مهارت و زبدگی، در کنار شجاعت و شهامتی که داشتند از بسیاری از نیروها مؤثرتر بودند.

وی رمز پیروزی دفاع مقدس را حضور مردم در صحنه‌ها عنوان کرد و گفت: مردم و انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام (ره) مبتنی بر سنت‌ها و احکام الهی بود، مردم در حین اینکه اهل حماسه بودند در اوج عقلانیت و برنامه‌ریزی جنگ را اداره کردند.

قالیباف با بیان اینکه توان نظامی جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است، افزود: اگر امروز شاهد انسجام در کشور هستیم به برکت دفاع مقدس است، اگر انقلاب اسلامی در جهان اثرگذار است به برکت دفاع مقدس است، دفاع مقدس ریشه‌های انقلاب را پر بار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز عزت مسلمین و احیای مجدد اسلام را در مقابل استکبار مشاهده می‌کنیم، گفت: جنگ پایان یافت اما دفاع همچنان ادامه دارد، مجاهدت همچنان باید ادامه‌دار باشد، درست است که در این بخش کارنامه قابل دفاع و اثرگذاری داریم که دشمنان نیز به آن اقرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید باور کنیم دفاع همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: با دو اصل مردم‌داری و حضور مردم در صحنه مسیر را ادامه دادیم و در زمینه مدیریت داخلی کشور در عرصع مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردم را در صحنه حفظ می‌کردیم و با همان معنویت و برداری و با تکیه بر سنت‌های الهی که همواره ثابت هستند همواره پیروز خواهیم بود.

قالیباف با بیان اینکه مبنای ما باید معیارهای الهی باشند، افزود: در دوران دفاع مقدس نگفتیم چون امکانات نداریم نجنگیم، آیا امروز در اداره امورات کشور به این مبناها باور داریم؟ آیا اقتصاد ما در اختیار مردم است یا ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است؟ آیا نظام اداری و بروکراسی اداری ما در خدمت مردم است یا مردم همیشه در پشت درهای مجموعه اداری ما می‌دوند؟ این‌ها از ضعف مدیریت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در بخش مدیریت داخلی کوتاهی کرده و باید جبران کنیم و بخشی از این ضعف بر دوش بنده است، گفت:  امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی ما در کشور بسیار بالا است، در گیلان نیروهای پرتلاش، باسواد و با انگیزه زیادی دارد، مگر یک کشور برای حل مشکلاتش چه می‌خواهد؟ ما هر دو منابع انسانی و مادی را داریم اما باور استفاده از نیروی جوان کارآمد در بین مدیران متزلزل است.

وی با بیان اینکه اشتغال مهمترین مشکل مورد بحث مردم است، تصریح کرد: در مجلس در بحث اشتغال، مسیری که مردم برای تولید به دنبال مجوزها باشند را تغییر خواهیم داد چرا که بخشی از این موارد نیازی به مجوز ندارند و مشاغلی که نیاز به مجوز دارند خود مدیران باید به دنبال مردم بروند، ما نماینده مردم هستیم و باید حرفی بزنیم که خواست مردم ما باشد.

قالیباف مطالبه مشکلات مردم از دولت را وظیفه نمایندگان مردم برشمرد و افزود: در حین استقلال قوا از یکدیگر هر سه قوه باید در جهت حل مشکلات مردم همراه باشیم و مردم شاهد تأثیرات این هم افزایی برای حل مسائل باشند، ما حتما مصمم هستیم در این مسیر حرکت کرده و پیشرفت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه نخبگان گیلانی در خصوص طرح شفافیت بیان کرد: طرح شفافیت که در مجلس یک دور بررسی شد و چون به دو سوم آرا نیاز داشت با سه رأی مصوب نشد مجددا در مجلس بارگذاری شده و تا دو الی سه هفته آینده به صحن خواهد آمد و مطمئنم همکاران به این طرح که بسیار در تصمیم گیری‌ها مؤثر است رأی خواهند داد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس است، گفت: این طرح از کمیسیون به صحن مجلس آمد و تا یک ماه آینده تصویب خواهد شد و بحث رتبه‌بندی معلمان پیش خواهد رفت.

قالیباف با تأکید بر اینکه با همان فرهنگ دفاع متعهد به آرمان‌های انقلابیم، بیان کرد: ما به مردم متعهد هستیم و آن‌ها را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانیم و از مردم می‌خواهیم همواره در میدان باشند و ما نیز فرصت‌ها را برای تحول در اقتصاد و تولید ثروت و اشتغال با یاری مردم فراهم می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دولت و مجلس به تنهایی نمی‌توانند موفق شوند، افزود: کار اصلی در دست مردم است و ما تنها ظرفیت را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی کشور اداره شود نه بر اساس رابطه و حزب و گروه و جناح‌بندی، هر کس لایق‌تر است باید زمام امور را در دست داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در هر تصمیمی که می‌گیرند اولویت نخست را مستضعفین جامعه بدانند، گفت: عدالت باید در امکانات و توزیع امکانات رعایت شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشور حداکثر استفاده را ببریم و در مسؤولیت‌های خود بی‌توجهی نکنیم.

قالیباف: ایران جزء ۱۰ قدرت برتر نظامی دنیاست/طرح شفافیت در بازگشت مجدد به صحن، رأی بالا می‌آورد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.