فرمانده نیروی انتظامی: از همه مظلوم‌تریم

همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز با حضور سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان لشکری صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار اشتری در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: نیروی انتظامی قبل از ادغام متشکل بود از ژاندارمری و شهربانی کمیته انقلاب اسلامی که نقش آنها هم در دفاع مقدس و هم در بحث امنیت بعد از جنگ باید خوب دیده شود.

وی افزود: شما تعابیر حضرت امام بعد از پیروزی انقلاب در رابطه با پلیس و در رابطه با ژاندارمری و شهربانی را که مطالعه می‌کنید بسیار مطالب زیبایی فرمودند. بعد از ادغام هم حضرت آقا مسائل خوبی را در این خصوص اشاره کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: عزیزان مرزبانی نیروی انتظامی کتابی چاپ کردند درخصوص تعرضاتی که عراق قبل از شروع دفاع مقدس در مرزها داشته که حدود ۵۰۰ تعرض و حمله بوده است و نیروهای ژاندارمری با آنها مقابله کردند.

وی گفت: یگان‌هایی که نیروهای انتظامی را در جنگ تشکیل می‌داد در قالب لشکر حضرت روح‌الله عمل می‌کردند. اما نقش شهربانی در امنیت شهرها، نقش کمیته‌ها در خط مقدم و هم در مقابله با منافقین و ناامنی هایی که داخل شهرها بوده است دیده نشده یا در مورد آن کم کار شده است.

اشتری ادامه داد: این وقایع سند افتخاری است برای کشور، نه اینکه چون من این مسئولیت را دارم بگویم، هرچند که به علت مسئولیت هم وظیفه دارم از آنها دفاع کنم و حساس باشم اما اگر به عنوان یک کارشناس از من بپرسند می‌گویم باید نقش رزمندگان این دوران را بیشتر بگویند.

وی گفت: همه رزمندگان ما مظلوم هستند، چه در سپاه، چه در ارتش و چه بسیجیان، ولی اگر بخواهیم یک درجه مظلوم‌تر پیدا کنیم این عزیزان نیروی انتظامی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ما در این نیرو موسسه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات شهدای نیروی انتظامی تاسیس کرده‌ایم، افزود: خود ما هم بعضی وقت‌ها از خانواده شهدا اطلاعاتی می‌گیریم که معلوم می‌شود، شهدای ناجا موثر در جنگ بودند و ناجا در این موضوع همت خواهد کرد اما دست کمکمان هم به سوی کسانی که می توانند به ما کمک کنند تا بیشتر از این عزیزان بگوییم، دراز است.

وی گفت: باید کاری کنیم روحیه و جایگاه عزیزان ما در نیروی انتظامی به این مردم بالا برود. آن جایی که وقتی یک مردی خودش را در مکانی در تهران می‌خواهد به آتش بکشد و مامور ما بلافاصله به کمک او می‌رود، این همان روحیه‌ای است که در دفاع مقدس نیز وجود داشت.

اشتری بیان داشت: در بحث جمع آوری اسناد و خاطرات عزیزان نیروی انتظامی ما از قبل عقب ماندگی‌هایی داشتیم که با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سعی می‌کنیم و امیدواریم آن را جبران کنیم و رشادت کسانی که در مبارزه با اشرار و برقراری نظم جامعه به شهادت رسیدند و از خودگذشتگی کردند، در طول این سالها ترسیم کنیم. 

وی اظهار داشت: امسال یادواره ای برای شهدای نیروی انتظامی برگزار خواهد شد که به علت ویروس کرونا یا به صورت کنفرانسی است و یا برگزاری آن را می‌گذاریم برای سال بعد و امیدواریم شرایط خوبی برای برگزاری پیش آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.