دادگاه عمران خان را احضار کرد

رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه اعلام کردند که رهبر اپوزیسیون پاکستان چندی پیش با موضوع اعاده حیثیت علیه نخست وزیر این کشور شکایت کرده و گفته که وی متهم به پیشنهاد رشوه ۱۰ میلیارد روپیه به عمران‌خان در قبال عقب نشینی از پیگیری قضایی پرونده رسوایی پرونده پاناما شده است، پرونده‌ای سرانجام به رد صلاحیت و برکناری نواز شریف نخست وزیر وقت و برادر شهباز شریف منجر شد.

شهباز شریف طی شکایت به دادگاه پاکستان، ضمن رد اتهام نخست وزیر، اعاده حیثیت کرده و گفت که عمران‌خان موجب تخریب وجه و اعتبار وی شده است.

قاضی دادگاه کیفری در شهر لاهور پس از رسیدگی اولیه به درخواست طرفین، دستور حضور نخست وزیر و رهبر اپوزیسیون پاکستان در جلسه آینده روز ۱۴ مهرماه (ششم اکتبر) را صادر کرد.

پرونده پاناما مرتبط با تنش‌های سیاسی میان دولت وقت و عمران خان به عنوان سرسخت‌ترین چهره مخالف حزب حاکم پاکستان در سال ۲۰۱۷ میلادی است.

در جریان فرآیند قضایی، خانواده شریف در چندین پرونده فساد، متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی شدند. دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۷ نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع و دستور پیگیری پرونده‌های فساد وی را صادر کرد.

نواز شریف در سال ۲۰۱۸ محکوم به هفت سال حبس و پرداخت ۱.۵ میلیارد روپیه و ۲۵ میلیون دلار در پرونده فساد مالی موسوم به «العزیزیه» شد.

دادگاه عالی پایتخت پاکستان اواخر شهریور سال گذشته در ارتباط با پرونده فسادمالی مرتبط با نخست وزیر سابق این کشور، رای به صدور حکم بازداشت بدون وثیقه علیه نواز شریف که هم اکنون در لندن بسر می‌برد داد و از دولت خواست تا وی را بازداشت و به کشور بازگرداند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.