آخرین تحولات بازارهای جهانی

جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو این هفته برگزار می‌شود. خروجی این جلسه برای فعالان بازار طلا مهم است. احتمالا در این جلسه تصویری از برنامه‌های مربوط به نرخ بهره این بانک تا سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود. اما سوال مهمتر این است که آیا فدرال رزرو برنامه تیپرینگ خود را در موعد مقرر و تا پایان سال ۲۰۲۱ عملی خواهد کرد یا خیر. در حال حاضر فدرال رزرو ماهانه به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار دارایی خریداری می‌کند و کاهش خرید دارایی در موعد مقرر می‌تواند یک شوک منفی به قیمت طلا وارد کند. از طرف دیگر اگر فدرال برای حمایت از سهام برنامه تیپرینگ را به تعویق بیاندازد می‌تواند واکنش مثبت قیمت طلا را موجب شود.

قیمت بیت کوین کاهش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته منفی بود. قیمت این ارز دیجیتال در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی ۴۲ هزار و ۲۲۱ دلار قرار داشت و سرمایه آن به ۷۹۵ میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ هزار و ۳۰۸ و کمترین قیمت آن ۳۹ هزار و ۷۸۸ دلار بود و این دو رقم حدود ۱۰ درصد اختلاف داشتند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «طلا چشم‌انتظار جلسه فدرال رزرو/ افزایش دامنه نواسان بیت‌کوین و اتریوم»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.