افشاگری درباره وخامت اوضاع روانی محمد بن سلمان

منابع در دربار پادشاهی عربستان از انزوای شدید ولیعهد سعودی و وخامت اوضاع روانی وی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که موقعیت بن سلمان در سطح جهانی ضعیف شده که این امر منجر به وضعیت انزوای وی شده است.

محمد بن سلمان برخلاف رهبران کشورهای منطقه، بنظر می‌رسد در مقر خود در شهر ساحلی نئوم محبوس است. وی هیچ سفر خارجی انجام نمی‌دهد و هیچ دعوت شخصی رسمی دریافت نمی‌کند.

منابع تأکید کردند که اقدامات محمد بن سلمان منجر به سقوط وی خواهد شد؛ بدین ترتیب باید روی اشتباهات او کار کرد؛ چرا که او قدرت مقابله با بحران‌ها را ندارد.

به گفته منابع، بن سلمان از نظر روحی و روانی مرحله خطرناکی را پشت سر می‌گذارد، به حدی که یکی از وزرای نزدیک وی سقوط ولیعهد و بی ثباتی روحیه او را تأیید می‌کند ، بنابراین او قرار ملاقات‌ها را تغییر می‌دهد و در جلسات دچار سردرگمی می‌شود.

محمد بن سلمان از ابتدای سال جاری هیچ کشوری را برای سفر که وی را بپذیرد، پیدا نکرده و سفرهای وی در خارج ازعربستان برای نزدیک به دو سال متوقف شده که این امر نشان دهنده انزوای شدید وی است.

 کشورهای اروپایی به دلیل نقض حقوق بشر عربستان، محمد بن سلمان را در اجلاس سران کشورهای عربی و اروپایی که در مصر برگزار شد، به شدت رد کرده بودند.

منابع معتبر دربار سلطنتی از تلاش‌ و تماس‌های تیم بن سلمان در طول یک سال گذشته به منظور اطمینان از دیدار مقامات اروپایی با ولیعهد سعودی که به بهبود تصویر وی کمک می‌کند، صحبت کردند اما دیدار وی با رد شدید مواجه شد.

دلیل اصلی غیبت بن سلمان از صحنه بین‌المللی به دلیل جنایات او در داخل و خارج است همانطور که این موضوع در مقاله‌ای توسط روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تائید شد.

روزنامه واشنگتن پست پیش از این نوشت که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی، بن سلمان را در سطح بین‌المللی منزوی کرد و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش زیادی کرد تا او را به صحنه بین المللی بازگرداند.

سازمان‌های بین المللی حقوق بشری و رسانه‌های غربی بارها سرکوب‌گری محمد بن سلمان و بازداشت ده‌ها مبلغ، فعال حقوق بشر، روزنامه نگار و همچنین شاهزادگان و بازرگانان را گزارش داده‌اند.

محمد بن سلمان نیز در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و احیای اقتصاد عربستان نیز شکست خورده که به دلیل عدم موفقیت در چشم‌انداز اقتصادی 2030 با بحران دیگری رو به رو است.همچنین جنایت جنگی علیه یمن و کشته شدن هزاران غیرنظامی چهره وی را در سطح جهان مخدوش و او را به یک جنایتکار جنگی تبدیل کرده است که باید تحت محاکمه بین‌المللی قرار گیرد.

همچنین عربستان سعودی یک شکست فاجعه بار در حفاظت از امکانات و تاسیسات اساسی عربستان از سوی انصارالله متحمل شده است.

ناظران به اتفاق آراء معتقدند که عربستان از یک فرمانروای بی پروا رنج می‌برد که اولین دغدغه‌اش این است که تاج و تخت خود را بدون توجه به منافع و آینده مردمش حفظ کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.