شکست سیاست های آمریکا در قبال ایران

سردار سرلشکر پاسدار صفوی که به دعوت فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در آئیین رونمایی از کتاب شهادت شکار- خاطرات و دست نوشته های شهید علی تجلایی شرکت کرد با  تکریم هفته دفاع مقدس گفت: هم اکنون ۳۷ سال از شهادت سردار مومن ، شجاع و خردمند و متقی اسلام ، سردار علی تجلایی می گذرد و در آستانه اربعین از این کتاب ارزشمند رونمایی می کنیم.

وی با اشاره به پشتوانه های فرهنگ و تمدن ساز ایران اسلامی گفت: از نظر بنده ملت بزرگ و کهن  ایران برای  ساختن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تا ۵۰ سال آینده  به رهبری ولی فقیه زمان  و برای شکل گیری قدرت جهان اسلام  از بزرگترین پشتوانه  عظیم فرهنگی و اعتقادی  همچون  اسلام ناب محمدی  و از عملکرد ۵۰۰ هزار شهید  و جانباز و آزاده سرافراز برخوردارند.

 سرلشکر صفوی  با  اشاره به آثار جهاد دفاع مقدس و از سوی دیگر آثار ترک جهاد علمی و جهاد فی سبیل الله خاطرنشان کرد: مسلمان ها روزی که پرچم جهاد علمی و شمشیر جهاد فی سبیل الله را  برزمین  گذاشتند  ذلیل شدند و  سلطه اجانب را پذیرفتند و کشورهای آنان قطعه قطعه شد.

 صفوی احیاء تفکر اسلامی و جهان گرایی تمدن اسلامی را از آثار پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و جبهه مقاومت دانست و گفت:با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام (ره)   و شکل گیری نهضت مقاومت اسلامی  در منطقه  با محوریت ایران در قرن حاضر با  فرماندهی مقام معظم رهبری  ، شاهد احیاء  تفکر اسلامی و جهان گرایی تمدن اسلامی و تقویت جنبش های اجتماعی و فرهنگ استکبار ستیزی  و استقلال خواهی و هنجار سازی در  قواعد رفتاری  هستیم و ساختار سیاسی جدید با محوریت ملت ها  شکل گرفته  است و بدین ترتیب ر ویکرد  جدیدی در روابط بین الملل حاکم شده که بر مبنای  تحول ماهیت قدرت بر اساس نهضت های مردمی و  اراده  ملت ها با رویکرد استقلال خواهی ، استکبار ستیزی ، مقابله بار رژیم های  ظالم مانند  آمریکایی ها و صهیونیست ها  شکل  گرفته است .

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: این  نهضت جدید و  تغییر ژئوپلیتیک قدرت ، نشات گرفته  از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت به رهبری حضرت آقا حاصل شده است و قدرت جدیدی در حال بروز و ظهور است .

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های فردی ، فرماندهی و مدیریت شهید تجلایی و سابقه آشنایی با این شهید گرانقدر پرداخت  و درادامه با اشاره  به آثار و برکات دفاع مقدس برای ملت ایران  به  تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و پس از آن  قرار گرفتن  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر  امید آفرینی  پرداخت و گفت:مسیر حرکت دولت جدید ایران در سیاست خارجی و توسعه روابط همه جانبه با ۱۵ کشور همسایه ایران و نگاه به شرق و عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای مسیر امیدوارکننده و افتخار آفرین و امید بخش برای حل مشکلات مردم عزیز کشورمان و انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صفوی :آمریکایی ها نمی توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: امریکایی ها هم با روسیه هم با چین هم با کره شمالی  دچار چالش و تهدید متقابل  هستند . ایران به عنوان بزرگترین قدرت در غرب آسیا به سازمان همکاری شانگهای بر اساس منافع مشترک و دشمن مشترک ،تهدیدات مشترک  پیوست ،  البته منافع مشترکی هم با کشورهای سازمان همکاری شانگهای داریم  .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به افزایش متقابل وزن ژئوپلیتیکی ایران و در مقابل سازمان همکاری شانگهای گفت:ایران  به عنوان یک قدرت بزرگ در غرب آسیا با پیوستن خود به سازمان همکاری شانگهای و اتصال   قدرتی که در شرق بود  به قدرت غرب آسیایی یعنی ایران و نفوذ منطقه‌ای که ایران تا دریای مدیترانه  دارد  و موقعیت ژئوپلتیکی ایران ، در حقیقت وزن ژئوپلیتیکی ژئواکونومیکی و ژئواستراتژیکی سازمان شانگهای   را افزایش داد.

 صفوی با تشریح آینده قدرت و شکل گیری قدرت آسیایی تصریح کرد:به فضل الهی یک قدرت شرقی یا قدرت آسیایی با ماهیت اقتصادی فرهنگی و تمدنی در مقابل قدرت کشورهای غربی به رهبری امریکا شکل خواهد گرفت و تا چند دهه آینده این قدرت شرقی و قدرت آسیایی ( قاره آسیا) شکل خواهد گرفت. قدرت قاره آسیا تا چند دهه آینده قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و بدون تردید این یک واقعیت است و یک حقیقتی است که قدرت آمریکا رو به زوال و افول خواهد رفت و سیاست‌های راهبردی ایران از این فرصت بزرگ پیوستن به شانگهای و عضویت در سازمان همکاری اقتصادی اوراسیا می تواند کمال استفاده را ببرد و برای عبور از این وضعیت نامطلوب و دسترسی به آینده مطلوب برای ایران در همه ابعاد خصوصاً اقتصاد و روابط اقتصادی و سیاسی و حتی پیمان های دفاعی و امنیتی  بهره ببرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با  بیان شکست سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و  قدرت گیری ایران  بعنوان یک قدرت بزرگ در منطقه گفت:امریکایی ها مجبور هستند به این قدرت بزرگ ایران تن دهند و تسلیم شوند و  به برجام بازگشت  کنند ،چرا که ایران از شرایط برتر در محیط ملی و منطقه‌ای برخوردار است ،امریکایی ها مجبور هستند همانطور که از افغانستان فرار کردند به زودی از سوریه هم فرار کنند.

صفوی با اشاره به برآوردهای خود طی چند سال گذشته ، مبنی بر خروج آمریکا از افغانستان گفت:

 از چند سال پیش گفتم که آمریکایی ها نمی توانند در افغانستان بمانند و هم اکنون هم می دانیم  امریکایی ها  نمی توانند در سوریه بمانند و باید فرار کنند  و از طرفی  از خلیج فارس و غرب آسیا مجبور به فرار هستند و نمی توانند در این منطقه بمانند. آمریکایی ها بدانند  ملت‌های منطقه شما را از این منطقه بیرون خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.