سرلشکر باقری: آینده خوشی در انتظار اسرائیل نیست

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: دانشگاه عالی ملی با ادغام پژو۳۳۳۳هشگاه‌های زیر نظر نیروهای مسلح تبدیل به یک مجموعه ترکیبی آموزشی شده است و بحمدالله در طی ۵ سال مسئولیت سردار وحیدی توانست به رشد و ارتقاء کمی و کیفی برسد

وی ادامه داد: مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دانشگاه عالی دفاع ملی است و مسئولیت آموزش تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان عالی بخش لشکری و کشوری را بر عهده دارد و با وجود تمام تلاش هایی که تاکنون اتفاق افتاده همچنان راه پیشرفت زیادی پیش رو دارد و همه ارکان دانشگاه به مدیریت ریاست جدید باید این مسیر جدید را طی کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح توجه به هرم قدرت‌های جهانی را یکی از مسایل مهم  دانست و گفت: ما در سی‌امین سالگرد فروپاشی شوروی و سه دهه بعد از آن هستیم دورانی که آمریکا احساس کرد می‌تواند جهان تک بعدی را به ریاست خود رقم بزند ، در این دوران جنگ‌ها و تهدیدات مختلفی به ویژه در جنوب غربی و سیاه نسبت به عراق و افغانستان، یمن و بسیاری از مناطق جنوب غرب آسیا رخ داد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آمریکایی ها در  این دوره ادعای نظم جهانی را داشتند اما اراده خداوند بر خلاف این بود و با تلاش جبهه مقاومت مسائلی غیر از این رخداد و حوادث اخیر نشان‌دهنده شکست قطعی این راهبرد و این باور بود که می‌تواند یک جهان تک بعدی را رهبری کند.

وی با اشاره به حوادث افغانستان گفت: افغانستان نمونه روشنی از سرنوشت دولتی است که با اتکا به آمریکا و پشت کردن به تمامی همکاری‌ها و رویکردهای منطقه و همسایگان به این روز افتاد که ارتش و حاکمیت خود را در طی ده-یازده روز از دست داد و فرار کردند.

وی با اشاره به خروج خفت بار آمریکا بعد از بیست سال از افغانستان ادامه داد:  فرار خفت‌بار آمریکا از منطقه نیز گویای این مهم است و دور نیست که کشورهای  بیشتری که در این راه قرار دارند و همه اتکای خود را به آمریکا کرده اند به این روزگار گرفتار شوند.

سرلشکر باقری: رژیم صهیونیستی می‌داند در محاصره محور مقاومت تاب ایستادگی ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به پیوستن ایران به پیمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: از این به بعد چند قطبی را شاهد خواهیم بود و پیوستن ایران به پیمان شانگهای و قدرتی که در این پیمان وجود دارد نشان‌دهنده وجود کشور های دیگری است که در موازات با قدرت آمریکا در حال شکل گیری و ایفای نقش در صحنه جهانی هستند.

وی افزود: با وجود کشورهایی همچون چین،  هند و ایران و سایر کشورها در توافق نامه شانگهای اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین فکر می‌کرد که با اتکا به قدرت آمریکا می‌تواند دارای مسیر رو به رشد و قدرت گیری بیشتری باشد و دل خوش کرده بود به ارتباط با چند کشور حقیر و مزدور در منطقه که  حوادث افغانستان و سایر حوادث در محور مقاومت و شکست‌های پی در پی این رژیم کودک کش نشان‌دهنده این است که آینده خوشی در انتظار این رژیم نیست.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودیم که مقامات رژیم صهیونیستی  یکی پس از دیگری به آمریکا رفتند و خواستار اتخاذ رویکرد جدی تری علیه ایران و محور مقاومت بودند اما با این پاسخ روبه‌رو شدند که خودتان باید فکری برای خودتان کنید.

رییس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی هر زمان تهدیدات را مطرح می‌کنند خود به خوبی می‌داند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبرو خواهد شد و در محور مقاومت و در محاصره گروه‌هایی مقاومت مانند حماس و جهاد تاب مقاومت را ندارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تنها اتکای به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندی‌های بسیار، نیازمند آینده پژوهی ها و کمک به ساماندهی های امور راهبردی کشور است،این دانشگاه مسئولیت سنگینی در طی کردن این مسیر دارد و ما از مدیریت جدید انتظار داریم که همه عزیزان و هیئت‌های علمی در همراهی با این مسیر را با موفقیت طی کنند و شاهد روزهای درخشان تر و عالی تری در این دانشگاه باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.