سرلشکر باقری: آینده خوشی در انتظار رژیم صهیونیستی نیست

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: دانشگاه عالی ملی با ادغام پژوهشگاه‌های زیر نظر نیروهای مسلح تبدیل به یک مجموعه ترکیبی آموزشی شده است و بحمدالله در طی ۵ سال مسئولیت سردار وحیدی توانست به رشد و ارتقاء کمی و کیفی برسد

وی ادامه داد: مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دانشگاه عالی دفاع ملی است و مسئولیت آموزش تربیت و تعالی مدیران و فرماندهان عالی بخش لشکری و کشوری را بر عهده دارد و با وجود تمام تلاش هایی که تاکنون اتفاق افتاده همچنان راه پیشرفت زیادی پیش رو دارد و همه ارکان دانشگاه به مدیریت ریاست جدید باید این مسیر جدید را طی کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح توجه به هرم قدرت‌های جهانی را یکی از مسایل مهم  دانست و گفت: ما در سی‌امین سالگرد فروپاشی شوروی و سه دهه بعد از آن هستیم دورانی که آمریکا احساس کرد می‌تواند جهان تک بعدی را به ریاست خود رقم بزند ، در این دوران جنگ‌ها و تهدیدات مختلفی به ویژه در جنوب غربی و سیاه نسبت به عراق و افغانستان، یمن و بسیاری از مناطق جنوب غرب آسیا رخ داد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آمریکایی ها در  این دوره ادعای نظم جهانی را داشتند اما اراده خداوند بر خلاف این بود و با تلاش جبهه مقاومت مسائلی غیر از این رخداد و حوادث اخیر نشان‌دهنده شکست قطعی این راهبرد و این باور بود که می‌تواند یک جهان تک بعدی را رهبری کند.

وی با اشاره به حوادث افغانستان گفت: افغانستان نمونه روشنی از سرنوشت دولتی است که با اتکا به آمریکا و پشت کردن به تمامی همکاری‌ها و رویکردهای منطقه و همسایگان به این روز افتاد که ارتش و حاکمیت خود را در طی ده-یازده روز از دست داد و فرار کردند.

وی با اشاره به خروج خفت بار آمریکا بعد از بیست سال از افغانستان ادامه داد:  فرار خفت‌بار آمریکا از منطقه نیز گویای این مهم است و دور نیست که کشورهای  بیشتری که در این راه قرار دارند و همه اتکای خود را به آمریکا کرده اند به این روزگار گرفتار شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به پیوستن ایران به پیمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: از این به بعد چند قطبی را شاهد خواهیم بود و پیوستن ایران به پیمان شانگهای و قدرتی که در این پیمان وجود دارد نشان‌دهنده وجود کشور های دیگری است که در موازات با قدرت آمریکا در حال شکل گیری و ایفای نقش در صحنه جهانی هستند.

وی افزود: با وجود کشورهایی همچون چین،  هند و ایران و سایر کشورها در توافق نامه شانگهای اتفاقات بسیارخوبی رخ خواهد داد.

سرلشکر باقری با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین فکر می‌کرد که با اتکا به قدرت آمریکا می‌تواند دارای مسیر رو به رشد و قدرت گیری بیشتری باشد و دل خوش کرده بود به ارتباط با چند کشور حقیر و مزدور در منطقه که حوادث افغانستان و سایر حوادث در محور مقاومت و شکست‌های پی در پی این رژیم کودک کش نشان‌دهنده این است که آینده خوشی در انتظار این رژیم نیست.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودیم که مقامات رژیم صهیونیستی  یکی پس از دیگری به آمریکا رفتند و خواستار اتخاذ رویکرد جدی تری علیه ایران و محور مقاومت بودند اما با این پاسخ روبه‌رو شدند که خودتان باید فکری برای خودتان کنید.

رییس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی هر زمان تهدیدات را مطرح می‌کنند خود به خوبی می‌داند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبرو خواهد شد و در محور مقاومت و در محاصره گروه‌هایی مقاومت مانند حماس و جهاد تاب مقاومت را ندارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تنها اتکای به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندی‌های بسیار، نیازمند آینده پژوهی ها و کمک به ساماندهی های امور راهبردی کشور است،این دانشگاه مسئولیت سنگینی در طی کردن این مسیر دارد و ما از مدیریت جدید انتظار داریم که همه عزیزان و هیئت‌های علمی در همراهی با این مسیر را با موفقیت طی کنند و شاهد روزهای درخشان تر و عالی تری در این دانشگاه باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.