بزرگراه‌های طبقاتی به تهران باز می‌گردند ؟

سید جعفر تشکری هاشمی سال‌ها معاون حمل و نقل و ترافیک تهران بود. او حالا رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران است. مدیر اجرایی که حالا در صندلی نظارت و سیاست‌گذاری نشسته است... هنوز هم احتیاط‌های یک مدیر را در گفت‌وگوهایش دارد و به همین دلیل با احتیاط آمار می‌دهد. درخصوص بازگشت بزرگراه‌های طبقاتی از او پرسیدیم و جلسه غیررسمی پلیس با اعضای شورای شهر ششم.

هنوز شورای شهر ششم آغاز نشده بود که دوباره سخن از بازگشت بزرگراه‌های طبقاتی در تهران به میان آمد. در زمان آقای قالیباف مطالعات طبقاتی شدن اتوبان بعثت نیز شده بود. کمیسیون عمران شورای شهر با بازگشت بزرگراه‌های طبقاتی به شهر موافق است؟

بزرگراه طبقاتی ذاتا نه چیز خوبی است  و نه بد. درواقع متناسب با نیازهای شهر است که تعریف می‌شود. طبیعتا اگر معبری از شهر نیاز داشته باشد ومطالعات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگ‌اش هم به طور کامل انجام شود و اگر به این ضرورت رسیدند می‌تواند به عنوان یک گزینه مطرح شود، اما اینگونه نیست که ما مکان‌هایی را با پیش‌فرض اولیه تعیین کنیم که حتما طبقاتی بشود. خیر. مطالعات انجام می‌شود و بعد از انجام مطالعات، سناریوها و راهکارهای مختلف پیشنهاد خواهد شد و ما در مورد اینکه حالا طبقاتی بشود یا نشود، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«باید با نگاه امروزی به طرح‌های دیروز بنگریم» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.