کارگردانی که وصیت کرد پیکرش را بسوزانند!

 المیادین گزارش داد، نصری حجاج، کارگردان فلسطینی پس از مدت‌ها درگیری با بیماری، در سن هفتاد سالگی در وین، پایتخت اترش درگذشت. او وصیت کرده است که پس از مرگش، جنازه‌اش سوزانده و خاکسترش بر فراز خاک فلسطین، لبنان، سوریه و تونس ریخته شود.

همسر نصری حجاج گفته است که شوهرش وصیت کرده پس از مرگ، جسدش دفن نشود، بلکه سوزانده شود و خاکسترش و بر خاک فلسطین در روستایی که اصالتش به آن‌جا باز می‌گردد و در اردوگاهی که در آن متولد شده، در لبنان جایی که مادرش در آن‌جا به خاک سپرده شده، در تونس که ۱۸ سال در آن زندگی کرده و نیز در سوریه که همواره با مردمش احساس همدردی داشته است، پراکنده شود.

همسر این کارگردان همچنین گفته است که نصری حجاج با اطمینان و آرامش از دنیا رفته و خاطرات زیبایی از خود بر جای گذاشته است.

به گفته همسر این کارگردان، مساله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نصری حجاج بوده است و به همین دلیل از بریتانیا که در آن مشغول تحصیل بوده، اخراج شده است. حجاج سپس به قبرس و از آن‌جا به لبنان، زادگاه مادرش رفته است. نصری حجاج سپس به تونس می‌رود تا از این طریق به رهبران فلسطینی هم نزدیک باشد و در نهایت پس از چند سال اتریش را برای زندگی انتخاب کرده و همان جا از دنیا می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.