جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه هند

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ عمیق روابط دو کشور و زیرساختهای موجود در این رابطه، بر آمادگی کشورمان جهت توسعه هرچه بیشتر روابط همه جانبه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در تحلیل آخرین وضعیت افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را بدلیل مرزهای طولانی مشترک با افغانستان، اولین کشور همسایه و متاثر از اوضاع نابسامان این کشور خواندو با اشاره به حضور بیش از سه و نیم  میلیون نفری پناهجویان افغاستانی در ایران ، از بی تفاوتی سازمانهای بین المللی و کشورهای غربی در کمک رسانی به این پناهجویان انتقاد نمود.

 امیر عبداللهیان پذیرش و میزبانی از این میهمانان و ارایه خدمات انساندوستانه به آنها از سوی کشورمان در اوج برقراری  شدیدترین تحریم های اقتصادی را نشانه عمق انساندوستی دو ملت دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان، تنها مدل سیاسی مطلوب برای افغانستان را تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت کلیه اقوام افغانستانی خوانده و بر پی گیری اوضاع سیاسی افغانستان بصورت ویژه از سوی کشورمان تصریح نمود.

 امیرعبداللهیان در بخش بررسی روابط دوجانبه، تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دوجانبه را خواستار شد. 

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مناسب دو کشور، آمادگی کشورش را جهت توسعه روابط اعلام نمود.

وی در خصوص چالش های منطقه ای و در راس آنها، مساله افغانستان ، خواستار تبادل نظر و همفکری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران گردید.

وزیر امور خارجه هند ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بر آمادگی دهلی نو جهت توسعه همکاری ها تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.