رئیسی: اولویت دولت من اقتصادی است/ راه غلبه بر تحریم ها را پیدا کرده‌ایم

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در نخستین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس که با حضور وی درمحل اقامت رئیس جمهور کشورمان برگزار شد با تاکید بر این که اولویت دولت من اقتصادی است، افزود: به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی در منطقه هستم و به وزرای اقتصادی و فنی دستور داده ام پیگیر اجرای توافقات مشترک باشند.

رئیسی خاطرنشان کرد: تهران و مینسک زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش روابط دارند و روابط خوب و سازنده سیاسی دوجانبه می تواند به عملیاتی شدن هر چه بیشتر و سریع تر این ظرفیت ها کمک موثری کند. تامین متقابل کالاها و خدمات مورد نیاز ایران و بلاروس از یکدیگر یکی از زمینه های خوب تقویت مناسبات اقتصادی است.

 رئیسی به اعتراف دولتمردان آمریکایی مبنی بر شکست سیاست فشار حداکثری ضد مردم ایران اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه مناسبات منطقه ای یکی از راههای مقابله با تحریم است و کشورهایی مثل ایران و بلاروس زمینه و راه های غلبه بر تحریم ها را پیدا کرده اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار گفت: هیچ کشوری نتوانسته با تحریم کشورهای دیگر به موفقیت دست یابد و تحریم اساسا سیاست شکست خورده ای در جهان است.

لوکاشنکو با تاکید بر علاقمندی برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سطح فعلی روابط اقتصادی دو کشور به هیچ وجه تناسبی با روابط دوستانه سیاسی ایران و بلاروس ندارد و باید با بهره گیری از ظرفیت های مناسب موجود مناسبات اقتصادی را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

وی گفت: نیاز داریم کارگروه مشترکی تشکیل شود تا علاوه بر تسریع در تکمیل پروژه های مشترک نقشه راه عملیاتی ارتقای سطح روابط دو کشور را تدوین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.