پیش بینی بارش و باد شدید در استان‌های شمالی تا جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ۱۶ شهریور بارش‌ها در سواحل خزر تقویت می‌شود و تا روز جمعه در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران و وزش باد شدید ادامه دارد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، ایلام و خوزستان وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و در این مدت شمال خلیج فارس مواج است.

وی ادامه داد: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با گردوخاک داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور تا پنجشنبه هفته جاری، در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید، همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در جنوب شرق و جنوب غرب کشور حاکم است.

وی افزود: در دو روز آینده بارش پراکنده در سواحل خزر و استان اردبیل داریم، همچنین در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر، بارش‌ها در سواحل خزر تقویت می‌شود و تا روز جمعه در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل، همچنین دامنه‌های شمالی البرز و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید به تناوب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مواج و توفانی است، گفت: روز سه شنبه شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد، گاهی باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه‌ بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.