مصباحی مقدم به ابراهیم رئیسی چه توصیه هایی کرد؟

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این باور است که آقای رییسی به طور عمده به دستاوردها بپردازند و در عین حال دستاوردها را بزرگتر از آنچه که هست، جلوه ندهند بلکه همه پیشرفت ها و تغییرات در حد خودشان مطرح شود. 

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، شامگاه دیروز در نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم سخن گفت. گفت وگویی که به باور غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، از نکات مثبتش، نیش و کنایه نزدن به اقدامات پیشین است. 

او به ابراهیم رئیسی توصیه می کند که این گفت و گوی تلویزیونی را ادامه دهد و همه پیشرفت ها و تغییرات را در حد و اندازه خودشان مطرح کند. 

مصباحی مقدم تاکید دارد که آقای رییسی، به طور عمده به دستاوردها بپردازد و آنها را بزرگتر از آنچه که هست، جلوه ندهند.

سخنان رییسی سخنانی سنجیده و کاملا حساب شده بود

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سخنان ابراهیم رییسی با مردم از قاب تلویزیون به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: واقعا خدارو شکر می کنم رییس جمهوری روی کار آمد که صحبت هایش برای مخاطبانش آرام بخش است و با مخاطبانش ایجاد ارتباط صمیمی و نزدیک می کند و انسان متوجه می شود که او سخنان دلش را مطرح می کند و کارهایی را که عزم و اراده انجامش دارد را بیان می کند و آنچه را که برای او از نظر کاشناسی مورد قبول قرار گرفته، برای آن گفت و گو کرده یا نظرهای دیگران را دریافت و جمع بندی کرده، بیان می کند. من سخنان آقای رییسی را سنجیده، پخته کاملا حساب شده ارزیابی می کنم به ویژه در مناسبات و سیاست خارجی دولت آقای رییسی.

نکته مثبت سخنان رئیس جمهور چه بود؟

این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به نکات مهم سخنان رییس جمهور عنوان کرد: یکی از نکات مثبت سخنانش این است که به اتفاقاتی که قبل از او رخ داده کاری ندارد و اینکه بخواهد آن اتفاقات را واگویه و مطرح کند و به نوعی نیش و کنایه زدن و انتقادکردن و زیر سوال بردن اقدامات پیشین در دستور کارش نیست. از این رو این رویکرد کاملا مثبتی است. 

توصیه مصباحی مقدم به ابراهیم رئیسی:دستاوردها را بزرگتر از آنچه که هست، جلوه ندهید

سخنان رئیسی مورد رنجش مخاطبانش حتی مخالفانش نیست

مصباحی مقدم تصریح کرد: ما کمتر از روسای جمهوری دیده ایم که در آغاز کارشان نگویند که ویرانه تحویل گرفتیم و یا دولت قبل چنین و چنان کرد. اگرچه احیانا اشارتی هم به این که با چه وضعیتی روبرو هستیم تا مخاطب بداند، دارد اما رویکردش یک رویکرد تند وتیز نسبت به گذشتگان نیست و به نوعی اظهارات و مواضعشان، تحریک کننده و مورد رنجش مخاطبانش نیست ولو اینکه مخاطب، مخالف نظرات ایشان باشد. این نوع ادبیات و این نوع گفتمان از رییس جمهور موج آرامش عمومی جامعه خواهد شد. 

رئیسی نباید دستاوردها را بزرگتر از آنچه که هست جلو دهد بلکه...

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که توصیه شما به آقای رییسی چیست؟ با توجه به اینکه رییسی گفته گفت و گو با مردم ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: توصیه بنده این است همین نوع بحث را ادامه بدهند البته همانطور که شخص آقای رییسی هم اشاره کرد به طور عمده به دستاوردها بپردازند و در عین حال دستاوردها را بزرگتر از آنچه که هست، جلوه ندهند بلکه همه پیشرفت ها و تغییرات در حد خودشان مطرح شود. 

رئیسی از این پس بگوید چه کارهایی انجام شد

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد: مثلا ایشان به مسئله واکسن اشاره کردند و گفتند اولویت ما واکسن کرونا بود و توانستیم هماهنگی ایجاد کنیم تا 40 میلیون واکسن کرونا وارد و تامین شود و تا پایان سال هم آن را به 100 میلیون می رسانیم. این مسائل به صورت ساده بیان می شود مبنی بر اینکه تصمیم داریم این گونه کارها را انجام دهیم، ارز آن را تامین کردیم از طریق وزارت خارجه و ارتباطات وزیر خارجه در حال هماهنگی هستیم. به نظرم همین مشی، مشی خوبی است البته از این پس هر چه بیشتر روی ماضی و گذشته بپردازند و بگویند چه کارهایی انجام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.