توصیه های مهم عضو شورای شهر تهران به زاکانی

یک عضو شورای شهر تهران در تذکری ۱۴ بند را به عنوان توصیه هایی به شهردار تهران مطرح کرد.

اقراریان در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: تذکر بنده خطاب به آقای زاکانی شهردار تهران ناظر به بیم و امیدی است که شورای ششم آن را به عنوان دغدغه شهروندان دنبال می کند.

وی افزود: در شورای ششم تهران به عنوان نهاد ناظر و سیاست گذار و همچنین با توجه به سوابق آقای زاکانی در نمایندگی مردم تهران این امید ایجاد شده که دستی که در دفاع از امنیت پیشتاز بوده در گره گشایی امور شهر تهران به ویژه محرومین و مستضعفین که پناهی جز خداوند ندارند با همفکری بدنه همکاران پر توان شهرداری و نخبگان و دانشگاهیان موفق و تحول آفرین باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان ۱۴ مورد را به عنوان نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد مطرح می کنم، البته برخی از آنها در صحبت های آقای زاکانی مورد تاکید بود، از جمله این ۱۴ مورد حرکت به سمت عدالت، بهسازی فضای بی دفاع شهری، تدوین برنامه جامع مقابله با آسیب پذیری شهر تهران، تسریع در روند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، بازنگری در نظام پرداخت جبران خدمت کارکنان سازمان ها و شرکت ها با بدنه مرکزی شهرداری و جبران نابرابری اجتماعی در دسترسی و بهره مندی شهروندان از خدمات و امکانات و زیرساخت های شهری است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی عملیاتی برای کاهش مسائل اجتماعی شهری نیز همچون کودکان کار، معتادین متجاهر و ... نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه ویژه به تاکسیرانی، جمع آوری و بازنگری و بازنویسی قوانین و مقررات مربوط به مدیریت شهری، لزوم تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی شهرداری تهران، منع زباله گردی در شهر تهران، ایجاد شفافیت نه از جنس شفافیت شورای پنجم بلکه ایجاد شفافیت به معنای به رسمیت شناختن حق آگاهی و اطلاع مردم، بازنگری در نظام پرداخت ها و اهتمام بازآفرینی اکوسیستم هوشمند فرهنگی تهران است.

اقراریان تاکید کرد: امیدوارم به مدد ۱۴ معصوم در این فرصت آقای زاکانی در نوکری مردم موفق باشند و ما نیز در نوکری مردم صبور تهران موفق باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.